Selasa, Disember 07, 2010

Ya Allah... Khalish Demam.. :-(


Khalish baru je tidur di atas pangkuan ummi setelah puas melayan anginnya....kejap2 nangis manja..kejap2 ok...badan die panas dalam dan selsema jadi die serba x kena..tambahan pule musim sejuk...pilunya rasa hati bila melihat dia sebegini..dahlah ummi tanpa abi di alex ni..abi masih di cairo....khalish x penah macam ni..ummi pun jadi resahlah juga...kejap bangun,duduk..buat khalish gelak...buat2 muka....dukung khalish tawaf rumah sambil berzikir yang dah jadi cam nyanyi soprano....ape2lah ummi ni...sudahnya..bagi susu sambil ummi berdiri depan cermin ...tengok2 die boleh berhenti menyusu tapi airmata masih mengalir dan pandang cermin..itulah khalish...suka sgt cermin...walau tengah sakit sempat hadiahkan ummi senyuman.....lagi buat ummi sedihhhhhhhhh.........(ada ambik gambar ni tadi..tapi x sempat upload....nnti2lh)

" Ya Allah pelihara dan sembuhkanlah anak ku....Kasihanilah kami,luaskan jalan kejayaan dan rezeki buat kami.Amin ya rabb"

Gambar khalish yg kuambil sewaktu kami ke kedai tadi...tido je dia...sayu hati...maafkn ummi,sayang. Kita terpaksa kuar juga sebab ummi kena beli barang sayang...patutlah tadi x ceria je rupanya khalish nak demam...nasib baik 4 lapis baju ummi pakaikan.macam nilah hidup di rantauan sayang... kena brdikari dan redah jua..sabar sayang....nanti abi balik ye....


mood xde.....yg ade sedih....perasaan seorang ibu.........:-(


*abi,cepatlah balik...khalish demam rindu ni.....ummi pun rindu juga....dahlah ummi sakit perut sesungut ni....huhuhu.....


5 ulasan:

inahar ali berkata...

salam dil..laa cian khalish demam selsema ek..kalu kt kolumpur..leh amik ubat kt klinik akak! moga khalish cepat sembuh ye!! amin..

akuzle berkata...

sabarlah wahai adikku... baby demam psl nk kuatkn lagik antibodi dier... dh lepas demam nnti bdn dier bertambah kuat mcm superman...ehehehhe.. akak doakan khalis cpt sembuh...amin3!!

abiummi_khalish berkata...

k.ina:wkmslm...aah kak..resah je dia..nasib baik x nangis2.huhuhu..kalau blh trbng dh g ambik ubt kak...anyway thanz ye ambik brt..:-).insya allah ..amin...
akuzle:ye kak..mmg tgh brsabar byk2 ni..dia xnk tdo sgt..huhu....mcm supeman?aduiyai...lgi truklh nnti ni..cmtu ummi dia kna jdi flaswomanlh jwbnyer..hehe....amin2....syukran ye kakak2....

Yan berkata...

Sabar ye Ummi.. Anak2 sedang membesar ni cam ni lah. Sedia kan aje ubut masuk punggung tu.. Kalau panas sangat, insert je.. INSYALLAH

abiummi_khalish berkata...

terima kasih k.yan..kat cni xde ubat tempol tu..cool fever pn xde...lupa nak pesan dari malaysia haritu...huhuhu..

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955