Khamis, Januari 27, 2011

Menyepi buat seketika.....


P/S: Ini adalah autopublish..Waktu ni kami dalam perjalanan ke cairo
untuk program BKAN KL 28.01.2011 dan ma'rod kitab(pameran buku) besar-besaran
yang bermula pada 29.01.2011 hingga tarikh yang dil x pasti.
Abinyer dah abis exam semalam...
(tapi dil tak stay lama sangat....dalam 3-4 hari..paling lama 5 hari..baliklah alex,
sebab nanti akan ke cairo lagi,
sebab ada orang dari Norwich nak gegar bumi anbiya'...hehehe)
Ini merupakan kali kedua dil dapat
pegi ke pameran ini dan kali pertama buat sekecik ni...
Nanti dil sharing gambar menarik ye...

Jadi dil akan menyepi buat sementara sebab banyak hal
yang perlu dibereskan di sana nanti. Lagipun duduk di asrama.
Rumah sewa semua dah penuh.Jadi
agak payah nak berblog....
Yang sudi datang sini .TERIMA KASIH BANYAK..tengok-tengoklah
entry terdahulu ye.
Datang-datang selalu komen dan
TOLONG-TOLONGLAH JIKA SUDI KLIK NUFF dan HB dil...
Hehe.. :-)
Nanti balik dari Cairo dil bersiaran semula..
Insya Allah...
doakan kami selamat sampai ye...
Dan andai ada yang rindu dan mencari kami..
Tinggalkan jejak anda..dil pasti akan menjejaki kembali..
Dil pasti merindui kalian semua...huhuhu.....
(macamlah nak pegi jauh bebeno dan x berblog lagi..poyos ummi ni...hahahha...)

Salam Penuh Kasih Sayang dari Ummi dan Khalish.....


Rabu, Januari 26, 2011

Asfour.....

Layan....

Set barang kemas kristal yang sangat cantik dan menarik.....

Rantai yang sangat besar gedabak..pakai ni kompem,khalish akan bergayutan di situ..ish ish...

Kereta Kebal yang unik....nak buat hadiah sangat sesuai ni....

Tengoklah betapa banyaknya lampu-lampu kristal ni....

Lampu yang sangat besar dipenuhi permata,emas dan kristal....
kalo jatuh ats dil ni terbenam ke lantai wo...
a
Macam-macam perhiasan ada..subang,brooch..rambang mata dibuatnya dan harga pun berpatutan...




Nilah antara tempat yang dil suka bila pegi Cairo ni...Asfour...
Terletak di shoubro...Last pegi sewaktu usia kandungan 5 bulan.
Harap-harap kali ni masa ma'rod ni dil dapat pegi sana..Insya Allah..
Sangat teruja tengok barangan kristal dan di sini
jugalah salah satu set barangan hantaranku dibeli..
suprise dari suami tercinta...hehehe.... segan ummi,khalish...:-p.





Alhamdulillah..Rezeki Khalish...

Syukur alhamdulillah..sungguh tak disangka.
Percubaan kali pertama khalish join contest membuahkan hasil.
Khalish menang tempat ke-2..
Memang terkejut.sebab saingan hebar-hebat dan ramai pula tu.
Masa dil dapat tau ditag
Mama Arash (Terima kasih Kak.N)
Kelam kabut dibuatnya.
sebab pertama kali..memang tak reti langsung..
Tapi gigih dil buat..Entry contest tu di SINI..
Bila tau keputusannya,Dil pula yang happy lebih-lebih ..
Sampai tido tak lena.....hehehe...
Nasib baik resultnya keluar sebelum kami ke Cairo esok.
Kalau tak,mesti puan penganjur.. Ina Hashim tertungu-tunggu emel kami.
Terima kasih banyak-banyak ye kerana sudi menganjurkan contest ini.
Ada rezeki lebih buatlah lagi.....:-).

Nilah gambar yang membawa tuah buat anak ummi yang sangat happy...

Result Penuh klik SINI

Ummi rasa bahagia melihat kegembiraanmu sayang... Semoga hari-hari mendatang akan lebih membahagiakan kita. Semoga kita bertambah murah rezeki,dirahmati dan dilindungi Allah s.w.t ..Insya allah..Ameen.....

Cute Baby Style Contest

Contest dari Purple Light

Closing Date: 24.02.2011 @ 12p.m



Gaya Candid si budak cerdik..
Memang sangat cute masa ni. Muka baru bangun tido,
masa tu kami nak keluar,ummi dudukkan dia dan bersiap,tapi geram je tgk dia
mamai2,terus ummi snap gambar :-)...
Mau x terkejut dia..sampai masukkan semua jari dalam mulut...
Comelnya anak ummi..Walau candid tetap bergaya..(ummi ajelh puji ...hihi)



Nama Anak:Muhamad Khalish Nu'man bin Mohd Hazin
Nama Ibu:Dil @ Ummikhalish je pun boleh.... :-)

Tarikh Lahir: 23.04.2011

Umur masa akhir Contest:10 bulan

Jom join contest ni...Klik Banner atau
SINI ye....:-)

Tamat Pada: 24.02.2011 @ 12p.m




Selasa, Januari 25, 2011

Apa pendapat korang ye?

Dil sangat mengantuk,tapi si kecik ni harini tiba-tiba xnak diletakkan bila pas menyusu,nak tido atas riba je.Selalu kejap je meribanya..hrni,ntahlah..Jadi terpaksalah dil tahan mata selagi daya...Dah macam itik serati rupanya..Tersengguk-sengguk...Huhuhu......Dan otak pun macam nak jem,sebab tak rest...Pastu mulalah macam-macam nak merapu...:Xpelah..demi khalish..Oklh.. Sebenarnya kan dil nak taulah,pernah tak terjadi pada korang bila dengan tiba-tiba mata sebelah kiri terkedip2 banyak kali? Agak-agak korang kenapa ye? sebab dil penah dengar macam-macamlah orang kata... Kononnya nak nangislah.. nak jumpa seseoranglah,nak dapat berita buruklah, kalau kedip kanan pula, nak jumpa oranglah,ada berita gembira...Pastu kalau tengah pegang cawan,tiba-tiba terlepas dan pecah,ada benda x baik tengah berlakulah.. dan pasal mimpi pula pernah terdengar orang tua-tua kata kalau mimpi patah gigi ada orang meninggallah.. Hmm..macam-macamlah lagi.. Dari kecik dil selalu disogok cerita-cerita macam ni..kadang-kadang naik pening..budak-budak pula..melopong jelah....:-)
Dil tau itu semua ketentuan dari-Nya dan apa yang berlaku mungkin sekadar kebetulan..Tapi dil cuma nak tanya pendapat je..serta nak dengar gak cerita-cerita dari orang lain.Yelah orang kita ni macam-macam mitos...Jadi sekadar berkongsi...x salahkan? :-)

Notakaki:saje nak kongsi cerita ceriti dan pandangan masing-masing..Sebab setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza...


Ahad, Januari 23, 2011

Percubaan....Selamat Ulang Bulan Hero Kecik..:-)

9 bulan dah si budak cerdik.....
yang macam-macam kerja nak dibuatnya...
dah boleh bertatih-tatih tapi taknak jalan..
lebih gemar merangkak...
berdesup peginya..hehehe
Permata hati keluarga kami...
Semoga menjadi pahlawan agama yang berani..Ameen...:-)

Tengah berleter tak apentah..sampai kembang2 hidungnya dan terjungkit bibrnya...hehehe..


Harini abi khalish ada exam lagi....Jadi tinggallah dengan khalish....Khalish genap 9 bulan..dah besar anak ummi..dah boleh makan walaupun x banyak..tapi lagi kerap menyusu dan tahap kelasakan yang tinggi..waduh memang sangat letih sebab dia telah menunjukkan kerajinan yang amat..jadinya abiummi kena lebih rajin dari dia..Ummi lipat kain sbelah kiri dia dok lipat lagi sebelah kanan....ummi hidangkan makanan,dia buat latihan terbang kat situ....ibu tengah sibuk dalam bilik air dia sibuk nak bersihkan lantai dengan baju yang baru pakai....huhuhu..memang terlebih rajin...khalish khalish....:-)

Tapi harini,dil menyambut cabaran orang...serta mencari pengalaman dan suka-suka..selalu je org tanya xnak ke ajar atau jual makanan yang dibuat tu? jadi disebabkan khalish dah besar sikit...dan ummi nak tengok tahap kecerdikan anak umi ni.. :-p ummi membuat iklan di ym...mengambil tempahan kuih muih dan kelas masakan...(janganlah ada org cakap2 pula nanti,tak cukup makan ke,sampai nak berniaga dan nak tunjuk2..hmm..Allah Maha Mengetahui..)sebenarnya memang bukan pandai sangat pun,tapi sekadar berkongsi sama-sama yang tahu.tapi bab jual-menjual,memang tak pandai.. kalau boleh nak masak-masak dan bagi je..tak reti nak letak harga..tapi sebab kawan kata segan asyik makan je,jadi dil sekadar mencuba dan dil hanya ambik harga brg saje..bukan nak tunjuk baik ke apa..bukan...yelah di sini semua masih belajar jadi memang phm sgt.. Belajar,memang memerlukan kos yang tinggi tambahan pula di rantauan lagilh semua pakai duit...Percubaan pertama,harini jual kuih bakar pandan ,kuih bakar karamel dan puding roti sos kastard. Alang-alang buat untuk makan nanti,buatlah untuk jualan sekali.x letak harapan tinggi pun...Ade orang beli alhamdulillah,tapi sekarang ni dah adalah org order walau x ramai sangat,kalau x abis nanti,xpe..akan dibagi pada acik-acik seperti selalu.... Dil memang suka tengok orang makan...rasa happy sangat....hmm... teringat kat mak abah pula ... abahmak penah cakap, kita kenyangkan org,Allah panjangkan rezeki kita..Insya Allah..Ameen....:-)

notakaki:nak tidokan si kecik ni.esok dil upload gambar ye...Kuih buat pagi pas si kecik dah nyenyak nanti...hehehe..Selamat pagi semua..Semoga harini lebih baik dari semalam..ceriakan hidup anda..selamat berhari minggu...Terima kasih kerana membaca hingga ke akhirnya.. Assalamualaikum w.b.t.....



Jumaat, Januari 21, 2011

Kami sayang abi...:-) Alhamdulillah...


Tak boleh tulis banyak-banyak..abi khalish ada kat rumah ni..jadi ummi x boleh nak berblog aje ye... abi x abis exam lagi..ada 2 paper lagi..23hb dan 26.....tapi abi balik rumah sebab rindu kat kami....so touching...:-) esok abi balik..sian abi berulangalik alex-cairo-alex dan sangat rajin tolong ummi.....terima kasih sayang..... kami sayang abi selamanya.semoga kejayaan menjadi miliku..insya allah....Ameen....


Saya sayang abi sangat..juga sayang ummi...
saya nak cepat besar,cepat belajar,saya nak jadi anak yang soleh
dan selalu dengar cakap abiummi.. :-)


Update:Alhamdulillah.Khalish tersenarai dalam top 2o Happy Baby Contest. Jom tengok baby yang comel dan happy di
SINI. Semua peserta hebat-hebat. Geram tengok.Semoga ada rezekinya....Insya Allah...Tapi kalau x menang pun xpe...Sekadar memeriahkan suasana....Terima kasih ummi firas zahin kerana menganjurkan contest ini... :-)


Rabu, Januari 19, 2011

JOM GEGAR BLOG

Ben Ashaari buat segmen lagi...Jom Terjah.... SINI

Tarikh tutup ? Malam esok !! Esok malam.. Tomorrow nite ..
Gud nite ...Terima kasih .. Jangan lambat.. lambat tak dilayan ..
Segala airmata tidak dilayan .. okeh ?-Ini mesej dari Abg Ben..
So check it out... :-)

Kan ummi dah kate?

Wajah yang sendu...

Budak cerdik baru je tido ni,setelah episod kesenduan berlaku...Khalish..Ummi tau anak ummi ni sangat aktif, sangat lasak,sangat cerdik,sangat pantas.Tapi ingatlah sayang,awak tu kecik lagi..Jadi janganlah gaya macam orang dah besar..ish-ish ..sayang ummi ni..hmmm....

Telah berlaku satu kejadian sebentar tadi,yang mana budak kecik tengah makan roti bakar tapi masih tak duduk diam..merangkak sana sini,panjat meja nak capai lappy ummi.Padahal umminya dah keluarkan suara manja-manja dari dalam perut...Tapi dia tetap dengan muka selambanya,sehingga berjaya duduk atas lappy sambil menepuk meja.Ya Allah..Ummi dah kata...Jangan sayang...jangan macam tu...Jatuh nanti...si dia tetap gelak-gelak..aduhai..ummi bukan tengah nyanyi lagu riang...ish ish..Dan baru je umi pusing sambil bebel menuju ke depan nak letak makanan,Terdengar jeritan syahdu..Masya Allah,si cerdik dah terlekat di celah antara almari dan meja.(mulanya nak ambik gambar,tapi kesian dan cepat-cepat angkat dia)..Die dengan lontaran suara yang agak-agaknya sampai dah ke m'sia..uish.. Angkat je dia terus ummi belek2 kalau ada apa-apa...tapi memang rasa nak ketawa..lawak plak rasa..dengan keadaannya yang dah terlekat,kaki ke atas,dengan topi yang dah tutup sebelah mata,di tangannya ada tetikus dan mulut pula penuh makanan....hehe...khalish khalish.....ada je keja yang dibuatnya...

Gambar di bawah bukan yang berlaku tadi,tapi memek muka yang sama...Nilah wajah yang buat ummi geram..tapi yang pasti dialah pengarang jantung,buah hati kami.....


Ekspresi wajah sama seperti di atas..cuma situasinya lain..
Tadi ummi cakap,duduklah diam2 adik..nak bagi makan ni....


pastu dibalas dengan aksi seperti berikut ..
tapi kali ni dengan makanan ada di dalam mulut...bayangkan...



Kemudian turun dari katil dengan senyuman yang agak menawan....
nak goda ummilah tu..

dan memek muka yang ummi x tahan setelah berjaya duduk di atas meja dan lappy ummi....

Tapi akhirnya?menangis kehibaan...


dan terus ketiduran..
atanpayung abiummi ni..macam-macam telatah...
:-)

Xpelah khalish walaupun macam-macam kerenahmu,ummi amat bahagia sayang kerana dapat melihat semuanya di depan mata.. Semoga anak ummi akan jadi pahlawan agama...insya Allah...Ameen....

notakaki:walau selalu tinggal berdua je dengan budak cerdik ni...telatahnya bisa menggembirakan hati yang gundah gulana...



Selasa, Januari 18, 2011

Mutiara Kata...


Sabda nabi SAW: Sesiapa yang ingin rezekinya

dilapangkan Allah atau ingin usianya dipanjangkan,

maka hendaklah dia menghubungkan silaturrahim.

sabda nabi SAW: Malam itu panjang jangan kamu pendekkan dengan banyakkan tidur. siang itu terang, janganlah kamu kamu gelapkan dengan dosa.


p/s:gambar di atas betapa indahnya ciptaan Allah..sungguh damai..tenang...luas.. aku sangat bersyukur padamu ya allah...semoga aku terus diberi peluang menikmati indahnya alam ciptaanmu..ameen....


Isnin, Januari 17, 2011

Kesejukan....Al-Fatihah....


Subhanallah..... Harini memang terasa sangat kesejukannya.Tambahan pula dil kena basuh baju,sakonah plak problem lagi...aduhai..sangat bercinta...x sanggup nak pegang air rasanya..Kalau ambik wudhu' cepat2 lap...huhu..
Kesejukan,kebekuan dan kengantukan...tapi tiba-tiba mata jadi cerah bila baca berita dari fb...huhu....Innalillah....nilah masalah gas pemanas air ni...memang bahaya...hmmm......
Semoga Allahyarhamah ditempatkan di kalangan orang beriman....Ameen....


Ni beritanya sumber: http://iskandariah.perubatan.org/

Iskandariah,17 Jan : Seorang pelajar akhawat, Nurul Iman binti Ab Alim telah disahkan meninggal dunia kira-kira jam 10.15 pagi tadi. Arwah yang berasal dari Kelantan pada mulanya ditemui berada dalam keadaan tidak sedarkan diri pada jam 9.15 pagi di dalam bilik air oleh 2 orang ikhwah yang mendapat panggilan kecemasan daripada ahli rumah beliau.

Anak ke 2 daripada 10 adik-beradik ini dipercayai telah masuk ke bilik air pada jam 8.00 pagi. Selepas lebih satu jam tidak keluar, ahli rumah mengesyaki sesuatu berlaku kerana tiada sahutan apabila pintu bilik air diketuk, dan kemudiannya mereka menghubungi ikhwah yang berada berdekatan. Ikhwah yang tiba ditempat kejadian lantas membawa mangsa ke Hospital Salamah apabila melihat mangsa dalam keadaan tidak sedarkan diri, dan mereka mengesyaki kemungkinan mangsa mengalami keracunan gas yang berpunca daripada kebocoran gas yang digunakan untuk memanaskan air selepas terbau gas semasa berada dalam bilik air tersebut.

Kira-kira jam 9.45 pagi, mereka tiba di Hospital Salamah dan membawa mangsa untuk dirawat di wad kecemasan. Pengarah MARA Timur Tengah, Ustaz Isahak Othman serta pegawai tiba di hospital kira-kira 5 minit kemudian selepas dihubungi oleh ikhwah terbabit. Jam 10.15pagi, doktor yang merawat mangsa telah mengesahkan mangsa meninggal dunia akibat keracunan gas (Carbon Monoxide Poisoning). Atase Pendidikan(Khas) JPMK Iskandariah, Ustazah Zakiah binti Zaidon tiba bersama Pengerusi PERUBATAN Cawangan Iskandariah, Abdul Rahim Suhaini kira-kira jam 11.15 pagi selepas mendapat makluman.Mereka kini sedang menguruskan proses untuk mengeluarkan jenazah daripada hospital.

Arwah merupakan pelajar tahun 3 jurusan perubatan yang kini sedang menghadapi peperiksaan akhir semester berbaki 7 kertas daripada 10 dimana kertas ke-4 akan diduduki pada esok hari. Sehingga saat berita ini ditulis jenazah masih berada di hospital dan menunggu urusan untuk dikeluarkan.

Semua warga PERUBATAN Iskandariah dijemput bersama-sama ke Asrama MARA selepas maghrib hari ini untuk melaksanakan solat jenazah buat arwah.

Al-fatihah untuk arwah,semoga rohnya ditempatkan bersama para solihin.


Sebarang maklumat terkini akan dikemaskini dari semasa ke semasa – mediaPERUBATAN


notakaki:kat sini memang banyak pemanas gasnya yang dah hidup segan mati x mau.tapi kenalah terima keadaannya..huhuhu...

Sukasuki My Baby Giveaway


Tadi jenjalan blog mama danish. Sangat suka tengok danish happy..
teringat gambar khalish yang banyak sangat over happy..so join
contest lagi....
Jangan panas hati ye pada yang x suka...hihi...

Jadi operasi menggeledah bermula lagi..sambil si kecik tido atas riba ni...
Gambar yang dipertaruhkan untuk kali ini...

V
V
V
V
V
V
V

Muhammad Khalish Nu'man diberi nama,
Mudah senyum tapi bila keluar serius saja..

Tapi... jika abi buat memek muka..

budak cerdik jadi sangat ceria,
sehingga ketawa berdekah-dekahlah dia..
Mulut punjadi terlebih nganga...
Sampai keluar angin segala..

Kita yang tengok pun turut gembira..

9 bulan baru usianya..

Namun tengok pada gaya,macam dah besar saja..
Masuk GA,sekadar suka-suka..
tapi kalau berjaya..
Alhamdulillah,Rezeki dari Yang Maha Esa..
:-)
(Storynya jadi pantun sukasuki...hihi)


Jom kita meriahkan GA ni.. syaratnya mudah aja..
terjah Nun di sana ya..

Tarikh Tutup: 11.02.2011



" Semoga kita sama-sama mendapat limpahan rezeki di tahun baru...Ameen:-)"


Ahad, Januari 16, 2011

Macam-macam perasaan....

-Adohai...Geram pula rasa.rasa malas dah nak join contest2 ni..padahal sebenarnya suka-suka je... Tapi sebab ada pula yang menyibuk."Saya selalu tengok blog akak,dulu tulis biasa2 je.pastu masak2... tangkap gambar,tunjuk..saje nak buat orang terliur....pastu skrg rajin masuk contest.nak expose anak ke? nak menang hadiah? x boleh beli ke?" aduhai...tlg ye..blog akak,anak akak..suka hati akaklh...awat hang susah hati?....Sabar..sabar..Astaghfirullahilazim...pi lah jauh c PHD... Jangan menyemak dalam blog ini, kalau ada yang x berkenan di hati...Harap maklumi... Kunjungan anda tak diingini... Bukan berlagak atau meninggi diri..tapi ini blog peribadi..jadi harap fahami ..


-Nilah manusia...bila kita baik ..diam...sukahati je nak kate ape..hmmm....
-Bila berdepan dengan kerenah orang ni memang buat makan hati..
-Pernah berdepan dengan satu situasi.... Yang buat sangat terasa hati dan tanpa disedari... Airmata mengalir di pipi....

Luahan di malam ini......Andai ada terkasar bahasa harap dimaafi..

Tapi layan dulu gambar budak cerdik yang sangat senang hati...Ummi sibuk berblog,dia pun sibuk juga..hehehe..


Pada satu ketika di satu hari,ada orang tu tak puas hati..sebabnya dia sendiri fahami..tapi tanpa aku diberi peluang untuk membela diri,dia telah menyepikan diri..lalu aku hanya menyerah pada takdir Illahi..Dia Yang Maha Mengetahui.Apa yang sebenar terjadi..nak ditakdirkan berjumpalah kami di satu lokasi,mula-mula memang ku tak perati, sebab sibuk membeli..tengah asyik-asyik tu kutoleh ke kiri,nampaklah si dia dengan muka x puas hati tapi pastu melarikan diri,yang buat kurasa nak seligi,si kecik yang x tahu apa-apa pun nak dimusuhi...Kita sama-sama ada akal di kepala,bukan di buku lali...Jadi sampai bila nak simpan dendam di hati? sesama islam saling memusuhi,syaitan yang bermaharaja di hati...Salahkah berbaik sangka dan saling memaafi?Kerna kita manusia biasa yang membuat kesilapan tanpa disedari..Akan jatuhkah maruah diri jika tidak sampai mendendami? Tak ke rasa itu semua tak membawa manfaat pada diri? Sampai bila nak hidup dalam dunia yang penuh dengan kecelaruan emosi? tak ke kau sedar sampai bila amarah itu nak menguasai hati dan akhirnya akan membuatkan satu lagi silaturrahim takkan dapat diperbaiki?Masya Allah.....Tak pernah difikirkan akan jadi begini...Kerana dihatiku tak pernah ingin saling memusuhi..sampai sekarang aku tetap anggap engkau umpama saudara sendiri..Namun andainya kau tetap nak pilih jalan ini.terpulanglah,tepuk dada tanya iman di hati.. Nauzubillah..... aku tak mau dilaknati kerana memutuskan silaturrahim..jadi harap kau mengerti...aku terima salam kemaafan serta aku juga sama dengan rasa rendah hati ingin hubungan ini diperbaiki.....Andai kau sudi membaca coretan ini atau sahabat-sahabat yang sudi mengkabari pada empunya diri,aku hargai dan aku berdoa semoga kita akan kembali seperti yang sebelum ini..Insya Allah....


notakaki:si kecik ni dok panjat dok lompat dok tekan-tekan lappy ummi pula....dahlah lappy sendiri abis dilepuk lepaknyer...pun nak gak main kat lappy ummi..biasa dia...
moh khalish..ummi tidokan...sebelum ummi geget nanti...:-p


CONTEST SENYUMAN SI CILIK




Tadi jenjalan blog mamahousewife Jadi khalish join contest lagi....
"Contest Senyuman Comel Si Cilik"

Gambar yang dipertaruhkan untuk kali ini...
gambar senyumannya yang buat atoknenek x tido malam..
masa ni kecik lagi..
masa ummi lepas je pantang.. Dia plak yang
senyum sampai telinga..tiba-tiba je senyum macam tu...
sangat comel di mata kami..bukan gelak sakan ye...
cuma ekspresi senyuman yang terlebih...
khalish memang suka senyum sampai menganga segala..
tapi kalau happy dan gelak lagilah..hehehe
V
V
V
V
V
V
V


Nama :Muhammad Khalish Nu'man bin Mohd Hazin
9 bulan/23.04.2011
Nama Ummi:Dil

Jom kita meriahkan contest ni.. terjah Sinun..

Tarikh Tutup: Bukan 12.02.2011
Sudah tukar......

UPDATE:TARIKH TUTUP TERKINI: 31.01.2011


" Semoga kita sama-sama mendapat limpahan rezeki di tahun baru...Ameen:-)"



CONTEST BABY MUKA BLURRR !

Contest again.....

Kali ni daripada budak comel atas tu
yang sama birthday dengan khalish..
:-)
ni blog mamanya
cikPutih

Tarikh Tutup :25.01.2011

Khalish ni banyak gambar blur..sampai ummi rambang mata..
Jadi,pilihlah yang ini..Gambar muka yang sangat blur
dan penuh tanda tanya....
Letih menengok umminya belek kamera..sampai nganga mulut
dan senget topinyer...khalish2.


Nama Anak:Muhammad Khalish Nu'man bin Mohd Hazin
Tarikh Lahir: 23.04.2010
Nama Ibu:Dil (Ummikhalish)
Ayat power: Apelah ummi dok buat ni? Tekan sana tekan sini,
pandainya idak juga...hehe....

Dil tag:

[JOM KAWAN-KAWAN YANG KENA TAG & YANG BACA TERJAH SINI]

" Semoga kita sama-sama mendapat limpahan rezeki di tahun baru...Ameen:-)"

Contest the Sexiest Baby

Join ni pula...Dari penganjur contest kids & cartoon tu....
Klik Banner ya...


Gambar yang khalish cuba nasib...
v
v
v
v
v
v
v

masa ni nak pakaikan baju nak keluar.. boleh plak lari2..
bila panggil namanya sambil snap pic,nilah gayanya...
sexy tapi tetap ada gaya..silang kaki tu.. :-p

Nama budak cerdik ni:Muhammad Khalish Nu'man
Tarikh Lahir: 23.04.2010


" Semoga kita sama-sama mendapat limpahan rezeki di tahun baru...Ameen:-)"


Sabtu, Januari 15, 2011

Kerang oo Kerang....

Tadi dil ada cerita yang abi khalish tak ikut kami keluar.Penat dan letih sangat.Nak tau apa yang dibuat sampai letih?

*
*
*

*
*
*
*
Mengerjakan sang kerang..... yang sangat gomuk-gomuk...
pastu banyak lumut.....sian abi..berpoluh-poluh..
patutlah rasanya masin2 n manis.. hehehe..
(jarang ada kat sini...rasanya ni first time jumpa kat alex..
kat tempat lain ada,abi kate)
Ummi khalish yang makan banyak...abinyer x makan sangat..huhuhu..
Memang mengasyikkan..cicah plak dengan air asam.


Kan best kalau dilayan dengan buah strawberry..pergh..
memang lagi terangkatlah....
bila musim sejuk,buah limau dan strawberry memang banyak
dan murah je..buat yang tengok tu,jangan terliur..

nak makan puas mai cni...:-)
(buat K.N...akk datang kita kasi buncit itu perut..
hehehe...jln-jln cari pasal ops silap..jln-jln cari makan..)




notakaki:pening kepalaku....tiba-tiba ngantuk plak...:-)

Angah tak marah.....


Maaf ye..panjang lagi... coretan buat adinda tersayang..itulah satu-satunya adinda ku..Kalau ada yang x suka baca panjang-panjang ni xpe...dil sekadar meluah apa yang dirasa...:-(

Khas buatm
u adik....


Adik....Angah sayang adik sangat-sangat...antara hero-hero angah....teman angah waktu angah bujang dulu... X ingat ke adik kan pakwe angah,bodyguard angah,buah hati angah serta penyimpan rahsia angah dulu-dulu? Adik dah lupa ke? Walau sekarang kita terpisah jauh antara benua,bukan bermakna angah lupa segalanya,lupa kasih sayang antara kita,lupa akan akrabnya hubungan kita... Juga bukan bermakna angah ada abg hazin dan khalish,keluarga kita bukan perkara utama....
Tidak..Hubungan kita akan kekal
sampai bila-bila hingga angah menutup mata.... Adik.....angah agak terasa bila angah langsung x tau apa yang berlaku pada adik.... Sedih tau,bila adik yang sangat rapat dengan angah taknak cerita apa-apa dengan angah lagi...hanya tau setelah seminggu berlalu..itupun bukan dari adik.. huhuhu...
Adik takut angah marah? susah hati? tak suka angah bebel kan?Adik..angah x marah....angah cuma nak adik berhati-hati... Berapa kali dah adik accident kan?Angah xnak dan x sanggup kehilangan adik angah.
Tak dapat bayangkan..Malah selalu berdoa,biarlah angah yang pergi dahulu agar angah tak lalui lagi peritnya kehilangan itu..:-(
Adik nak tau? sakit adik,sakitlah angah..sedih adik..sedihlah angah..Kita ni adik beradik x ramai..
Janganlah bahayakan diri.. angah cuma risau je adik..
Adik..ingat tak nasihat angah dulu? Angah garang kat adik sebab sayang sangat kat adik..Terlalu sayang...sebab adik pun tau kan? Dari adik sebesar lengan angah sampailah sekarang ni lengan. Adik je dah boleh grip angah...Angahlah yang jaga adik..tengok sendiri pembesaran adik..walau masa tu angah pun kecik juga.Dan angah tau angah yang paling tegas dalam keluarga kita..Angah tau angah buat adik kadang-kadang terasa dengan ketegasan angah...Tapi adik,angah buat semua tu bersebab..Dan adik pun sekarang dah cukup dewasa untuk memahami. Mengapa angah buat macam tu?....

Adik...Jaga diri,kesihatan..bawa kereta atau motor tu elok-elok ye....
Angah cuma nak cakap angah langsung x marah...
cuma hanya sangat risau.risau dan risau...
Maafkan angah jika adik ada terasa hati..
Nak adik tahu angah sayang adik sampai hujung nyawa sepenuh hati.....
:-(

p/s:angah dahlah jauh..along dan adiklah harapan angah untuk tengok abahmak...
Kitalah semangat dan harapan mereka..Kita kan dah janji nak buat family kita sentiasa happy....

notakaki:x sabarnya nak jumpa keluarga tercinta...Adik kan nak tengok khalish?khalish x sabar nak jumpa semua family di m'sia....Jadi angah nak adik jagadiri...jaga kesihatan..keje leklok..angah x sabar nak jumpa,peluk dan pegang adik angah yg hensem dan tough ni...Miss u..:-)


Syukur....Manisan oo manisan...

Alhamdulillah...line hp dil dah ok semula...tadi sebelum abinye balik ke cairo,dil ajak ayong dan shida pg pejabat Etisalat,di Miami......Abinyer x ikut sebab sangat letih.pegi pasar.dahlah malam tadi x tidur,study pastu malamnya nak balik cairo...dan mengerjakan sesuatu sampai satu jam..sian dia...(nnti dil cite apa yang dikerjakan..hehehe)..Tapi frust sikit sebab line dil dah ok,abinye still x ok lgi..kena pegi daftar sendiri pula..banyak songeh...hmmm...Terpaksalah sabar..

Lepas dah abis urusan tu, kami singgah ke kedai2 di miami pula..sebab nak beli hat tutup telinga khalish...Kesian dia,hatnya dah kecik..sejuk je telinganya..tambahan pula sekarang ni memang sejuk sangat,sebab alex dah 2-3 hari ni hujan..lagilah kena pakai tebal-tebal..benda yang khalish x suka sangat..Pakai baju tebal..Ish-ish..hari-hari bersilat dulu sbelum kuar rumah....

Nilah hatnya..x banyak pilihan warna..pilihlah warna ni..

Pastu beli plak baju & seluar tight,serta yg kat atas tu..Kasut Itik...
comel sangat dia pakai...:-)...

Untuk ummi khalish apa pula ape yang dibeli ye?
hehehe...harini ntah kenapa rasa gatal sangat nak makan manisan....
Sampaikan abinye dan kawan pun heran...yelah,dil ni x suka manis..
Kalau makan manis kena berulamkan air....
Dan kepala akan jadi ngong ngeng skit..hehehehe..
Takpelah sekali sekala...

ok..mula2 pilih dulu...

Macam-macam coklat dan manisan ada...
lawa plak tu..buat hantaran lawa ni..dah merepek..hehehe...


Tengok pula yang ini..rasa macam nak beli semua...

Pilih punya pilih dan rasa..ammu tu baik..
bagi rasa macam-macam naik sengal ggku..

Last2 pilihlah yang atas tu..beli suku kilo je...

Bersemangat bawa balik...bungkus cantik..

Sampai umah jadi warna ni...aduhai ammu ni...lain plak dibaginye....
Tapi bolehlah rasanya..dah makan 2 biji..namanya?
aduhai..ampun..lupa..dah tanya tadi...
tapi terlupa..:-p
update: nama manisan ni khunafa'....


Nak tau apa yang buat abinyer letih? next entry...hehe....

notakaki:kat sini macam-macam manisan ade..sapa yang suka mencuba dan gemar makan manis..memang best ler...

Jumaat, Januari 14, 2011

Tupperware with Love, 1st Giveaway



Disebabkan tengah demam join GA..
Dil join GA atas tu..(klik banner nak tau lebih lanjut)


Dil tag semua orang yang baca entry ini,
Join sama-sama..sebab syaratnya senang aje.
Tapi hadiahnya sangat berbaloi-baloi...
Moh Ler!!!
klik SINI

Tarikh Tutupnya: 31.01.2011

UPDATE- TARIKH TUTUP DIPERCEPATKAN :18.01.2011

" Semoga kita sama-sama mendapat limpahan rezeki di tahun baru...Ameen:-)"



notakaki:harap maaf .seminggu dua ni memang gatal join GA..harap xdelah yang jemu ye.... :-)

Khamis, Januari 13, 2011

Contest Foto Kiut ^_^


Jomlah join contest KIUT ni.
Nak tau lebih lanjut klik SINI

Pemenang akan dinilai berdasarkan gambar yang PALING KIUT
Tarikh Tutup Penyertaan Pada31hb Januari 2011

**sebarang persoalan boleh je Emailkan ke nuradzilah09@gmail.com


belek punya belek sampai naik juling mata..
Dari sikecik ni tido sampai terjaga...
gambar yang Dil rase dia sangat
"CUTE"
adalah..........
*
*
*
*
*
*
*



budak yang menggeliat sunguh-sungguh dengan memek muka dan jubahnya......
Tapi comel je gaya..
Hahahaha......

CUTE TAK?

p/s:ada 2 kategori rasenya.Untuk dewasa dan baby/kanak-kanak..
Kalau anda rasa anda memang cute..Nilah peluangnya...
Dil mmg cute sejak azali.jadi bgi peluang kat anak je...hahaha.perasan.. :-)


" Semoga kita sama-sama mendapat limpahan rezeki di tahun baru...Ameen:-)"

Alhamdulillah


Alhamdulillah..setelah 2 hari takde internet..
harini dah kembali ada..tapi line tak ok sangat.
macam chipsmore.kejap ada kejap takde..sabar jelah.
dan diuji kesabaran juga dengan line telefon.
kena bagi daftar kat centre pula.adoiyai..
macam-macam..hmm..oklah nak tepon family jap..
karang risau pula mereka dah menyepi 2 hari..
macam lama beno...hehe.....:-)

ok...semoga hari-hari anda sentiasa ceria dan dirahmati Allah....Amin....

Layan gambar ni...

Hensem x saya acik-acik? :-p


notakaki:hati ummi x tenang..sebab x dapat hubungi abi..kami dua-dua mengalami masalah line hp... huhu..sgt sedih..:-(



1st misz-ella.blogspot Contest


Hari ni mama angkat khalish buat GA..
so khalish wajib join..
ummi tolong buatkan.hehehe....
jom sama-sama terjah blog kak chik@ella



Syarat-syaratnya
  • Follow, Baca dan Komen juga (dah tau dari sini, kan). Oh ye, mesti dah komen sekurang-kurangnya 10 entri baru layak masuk contest ni. If u are new follower, u have to dig my blog dan baca entry-entry samada lama atau baru dan komen entry tersebut. Follower lama yg dah always drop comment in my entry, can skip this part, confirm layak syarat pertama. Hihi .. ..-* rasa dah lebih sepuluh...sebab peminat setia..hihi..
  • Buat satu entry bertajuk 1st misz-ella.blogspot Contest. Copy and paste the header below and include it in your entry.Dalam entry tersebut, buat satu slogan~ Saya suka membaca 'entry-entry' di misz-ella.blogspot kerana ......... (tidak kurang dari 50 patah perkataan). Make sure you count the number of words, if not dah buat penat-penat tetiba d.q. (disqualified le .. hihi) -*Saya suka membaca 'entry-entry' di misz-ella.blogspot kerana dari coretannya kita akan dapat mengenali siapa dia.Kakchik orangnya peramah, sempoi, ceria, berwawasan dan kuat semangat. Juga bisa membuat hati yang rawan jadi tertawan,hari yang gundah jadi ceria,semangat yang luntur jadi bangkit semula.Selain itu sebab yang paling penting,sebagai tanda ukhuwah kami.Kakchik sudi jadikan khalish anak angkat walau tak pernah bersua muka. Rasa terharu.Khas buat kakchik dari khalish dan ummi,Kami tetap nak ucap terima kasih atas segalanya.Semoga Allah memberkatimu dan membuat hidupmu bahagia selamanya(bukan bodek,ampu atau sebab nak menang hadiah ke..mama kakchik bagi gula-gula seposen pun khalish terima tapi kami benar-benar rasa bahagia mengenalimu.insya Allah..ada rezeki kita bertemu...touching pepagi..:-(
  • Tarikh tutup adalah pada 18hb Januari 2011, jam 4 petang. -belom lepas...sempat lagi nak join ni..
  • Do not forget to backlink your contest at this comment box ya. That's the only way i can trace you.-*Dah komen..


" Semoga kita sama-sama mendapat limpahan rezeki di tahun baru...Ameen:-)"


Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955