Sabtu, September 17, 2016

mood merindu....

Bila anak ummi di mesia dah pandai berselfie...
abang zaim yang cerdik...rindunya ummi..
semoga suatu hari bertemu..in shaa Allah..





 aduilah..anak ini..senget2 mlutnya...
zaim yang cerdik
yang lembut suaranya..
tapi boleh tahan melasaknya..
ummi miss u sayang....


anak2 kesayangan ku juga di bumi mesir..bakal menantu ni..hehehe..
Iffah Syauqina dan Adlia Zahra... ibu dan walidnya..
selamat plang kembali ke mesia..
moga bertemu lagi..
ummi..ammu..abg nu'man dan kak ecah sudah merinduimu..



*bertemu berpisah adat hubungan manusia....

*selamat hari raya aidiladha..
*alfatihah buat allahyarham tuan guru Harun Din...

Sabtu, Ogos 20, 2016

anak2 bertuah...


Assalamualaikum..
Line acam ok sikit..so..meh zass..hihi..
Mari cerita2 lagi....
Kisahnya malam tadi sebelum tido.. abang tetiba sedih sangat..
ummi tanya kenapa? katanya kakak taknak pegang tangan dia..
ummi terdiam sebentar .. sambil garu kepala...
kemudian ummi tanya kakak , kenapa taknak pegang tangan abang?
kakak cakap kakak rasa taknak pegang..
aduilah kakak..geleng kepala ummi dibuatnya...
ummi tarik nafas dan tanya baik2..
Kakak sayang abang tak?
"sayanglah ummi" sambil kakak pandang ummi..
ummi pun cakap...
kalau sayang..kenapa bagi abang sedih?
"abang nak pegang tangan je kakak.."
"sementara dapat peluang ni kena sayang dan hargai tau..."..
(ok fine..ummi sayu sangat masa cakap dengan kakak)
kakak terus bangun dan peluk abang sambil usap2 abang..
sambil minta maaf...
abang pun sama...usap tangan kakak...
peluk juga ummi...cakap.." sayang sangat ummi" ...huhu...
Ummi cakap apa selalu ,abang kakak?
"sayang semua ummi..."
ok..pandai anak ummi...
moh tido..mata ummi sudah bagai digam ni..
hakikatnya..... ummi touching sangat semalam....
dan harini terjadilah entry ini...
sambil taip ni pun menitis tiba2...
sob sob...


dari adik lahir..abang memang sangat kasihkan adiknya...

abang yang lembut dan caring....kakak yang tegas dan caring juga...

bakal pemimpin untuk adik2 dan masyarakat ..in shaa Allah...cita2 nak jadi ustaz katanya...
kakak nak jadi doktor...

kakak pun sayang abang juga...
Anak kesayangan kami...

anak ummi yang sangat penyayang..rajin..mudah disuruh...romantik juga... ringan tulang dan sangat ambil berat dengan keadaan sekelilingnya.

suka peluk adik...adik plak suka sakat abang...huhu

 anak hensem ummi

 adik sayang abang..over protective...tegas....
penyejuk hati...

 senyuman yang mendamaikan..


tak kira di mana...kasih sayang tetap dipamerkan.....abang yang sangat sabar..kakak yang ceria...Yang kuat..yang boleh jalan kaki berbatu2 lamanya..yang boleh makan apa sahaja...yang x memilih orangnya..yang jarang mengeluh jika abahummi x mampu untuk membeli sesuatu yg diingini. Ayat yg selalu diucap..xpa abahummi..tengok je..teringin je..nanti ada rezeki lain kali kan?allah sejuk hati ummi..anak2. sangat memahami keadaan abahumminya yang merantau jauh dari keluarga demi mengejar impian ..belajar selagi daya..walau menanggung sndiri pengajiannya.,..namun anak2 sangat tenang dan berlapang dada..walau2 kadng2 abhummi terasa juga kerana anak2 terpaksa juga sama2 bersusahpayah bersama2... kena stay strong ye..smoga Allah mudahkan...in shaa Allah...

semoga anak-anak ummi berkasih sayang sampai syurga..abang..
jaga adik2 elok2 ye...kakak sayang abang juga tau.. jadi anak2 yang menyejuk hati semua..
semoga Allah pelihara kalian..ameen ya rabb..




Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955