Sabtu, Ogos 09, 2014

nukilan rasa ini....

termenung di kala senja....
sambil memandang permata tercinta....
namun fikiran melayang entah ke mana....
terfikir banyak perkara....

benarlah seperti dikata...
hidup ini memang tak dapat diduga...
adakala dah nak dekat berada di tempat selesa
tapi bila terjatuh jua....
walau sudah kita berusaha..
walau sudah mencuba sehabis daya..
memang itu satu tamparan yang sukar diterima...

tambahan pula bila orang tak cuba memahami apa yang dirasa....
hanya tau menuding jaridan berkata tanpa memikir natijahnya...

tolong......mengerti dan fahamilah....
ketahui dan rasailah....

jangan pernah mencerca....
pada mereka yang kurang atau belum berjaya...
jangan pernah menghina..
pada mereka yang meminta-minta...
jangan pernah memandang sebelah mata...
jika nasib mereka tak serupa kita.....
jangan juga ingat orang yang kita rasa biasa-biasa
kita boleh perlekeh begitu saja....

mungkin mereka yang kurang berjaya..
nasibnya akan datang akan lebih terbela...
mungkin mereka yg meminta-minta....
mana tau suatu hari kita pula yang akan meminta pertolongannya..
mungkin mereka yang nasib tak sama kita akan lebih bersinar tanpa disangka...
mungkin mereka yang biasa2 aja itu punya ilmu penuh di dada....

Semua orang ingin berjaya..semua orang ingin bahagia....
semua orang ingin selalu bersama keluarga yang tercinta....
semua orang ingin hidup mewah di bawah rahmat dan keberkatan Yang Maha Esa....

Namun......tak semua yang diimpi akan dapat sekelip mata....
namun....tak semua keinginan akan jadi nyata...
tetapi...percayalah semua ini ada hikmah yang x diduga...
yang pahit akan manis juga akhirnya....
sebagai hamba-Nya kena sentiasa percaya qada' dan qadarnya...
kerana Allah takkan sesekali membiarkan hambanya...
terkapai2 tanpa bantuan dari-Nya....
cuma jangan pernah berputus asa..jangan pernah lupa pada DIA...
kerana Allah tempat kita bergantung segalanya....in shaa Allah.....dengan izin dari-Nya...

-nukilan biasa dan merapu jua......
untuk peringatan diri dn sesama kita...
dari ummi yang punya anak dua...
yang duduk di bumi kinanah ....
menjadi pemerhati sekian lama...
yang duduk di rumah yg punya mcm2 masalah juga...
air sejam dua je ada..
api berejam2 xda...line tepon seperti siput sedut je....
apalah nasib...namun kuterima jua....
kerana kata anakku..ini tanda Allah sangat sayang kita....

Jumaat, Julai 04, 2014

Alhamdulillah....5 tahun ........


Cepat sungguh masa berlalu....
Diam tak diam dah 5 tahun kita bersatu....
dulu mula2 berdua kita masih malu2...
manakan tidak kita hanya saling mengenali dan bercinta bila halalnya hubungan itu...
merantau ke bumi kinanah cinta kita mula menjadi jitu...:-)

Rezeki dari Allah Yang Maha Penyayang..
ulang tahun pertama bersama zuriat pengikat kasih sayang...
alhamdulillah ..hadirnya Khalish Nu'man semangat kita untuk terus berjuang....
hidup semakin penuh dengan dugaan namun semuanya bukan halangan....
asalkan kita tetap bersama,semuanya pergi seperti bayang2....

Tahun ke 3...masih lagi di bumi kinanah ini....
jatuh bangun..namun kita tetap berpimpin tangan sekuat hati....
terima kasih sayang kerana selalu ada di sisi..
di saat hati dan jiwa dikawal emosi...
kita saling memerlukan sesama sendiri 
dan itu menguatkan kita meneruskan kejayaan yg diimpi

Tahun ke 3 juga,anakdara bertuah dilahirkan....
Aisyah Humaira nama yang abi idamkan....
memang sangat menjadi insan kesayangan...
kelahirannya sangat dipermudahkan......
syukur pada-Mu Tuhan atas kurniaan....

Tahun ke 4 ...kita pulang bercuti ke malaysia...
untuk mengubat hati yang rindu membara...
bersama kesayangan permata2 cinta ....
memang akan menjadi kenangan yang tak boleh lupa....
ikutkan hati memang ingin pulang selama-lamanya...
namun kami masih lagi terikat dengan amanah dari keluarga....
untuk mencapai kejayaan yang diimpi semua...

Tahun 5....perjuangan masih belum selesai...
masih banyak yang belum langsai..
tapi tidak mengapa sayang asalkan hubungan sentiasa ukuh termeterai...
in shaa Allah,,,,semuanya akan mudah dirungkai....

Biar waktu ini kita hidup sekadar sahaja...
biar waktu ini kita dan anak-anak  belajar susah di waktu muda...
biar waktu ini kita mungkin akan jatuh bangun tetiba...
biar waktu ini kita sama2 menangis hiba...
kerana inilah pengalaman berharga dalam hidup kita...

cuma kita jangan berhenti berusaha...
cuma kita jangan berhenti berdoa..
dan hati jangan mudah goyah....
kerana bahagia dan kejayaan takkan datang bergolek sahaja...

tapi percayalah pahit kan manis juga akhirnya....
Allah sayang sangat kita hambanya..
in shaa Allah pasti doa dan usaha kita bukan sia2..
satu hari pasti Yang Maha Esa akan menghadiahkan kita kejayaan yang diimpi smua..


Terima kasih imamku..Mohd Hazin bin Ahmad atas segalanya...aku mungkin insan yang biasa aje..namun akan kucuba menjadi isteri dan ummi yang luarbiasa...menjadi insan terbaik di mata yang tercinta dan Yang Maha Kuasa...semoga kita sama2 dapat membentuk rumahtangga yang berkat dan penuh hidayah dari-Nya.
semoga kasih sayang kita sampai syurga....

Amin Ya rabb...


insan2 kesayanganku.

p/s: diriku tidak impikan hadiah yang mahal..cukuplah sekadar ingatan dan ucapan...kerana hatiku tetap telah tertawan...tapi kalau ada hadiah boleh buat diriku jadi fengsan....hihihi...selamat berpuasa....:-)

*papa selalu cakap mama x romantik...tapi sebenarnya mama ni malu terlebih...hehehehe.....(ni pun dh rasa nk menyorok je...huhuhu) 
tapi...x salah sekali sekala meluahkan...supaya tau apa yang dirasa....kerana indahnya perasaan..bila tetiba nak rasa jiwang di jiwa...huk huk....hehehehe.....


Tarikh Penting!!!

Birthday:-
Abi: 14.04.1987

Ummi: 20.03.1980
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Aisyah Humaira:19.07.2012
Atok: 08.12.1956
Nenek:13.09.1958

Tok Babah:09.02.1952
Tok Neni:28.12.1955
Ayahlong:20.04.1979
Ummi Long:18.06.1981
Acu:02.06.1990
Paklong:01.04.1985
Maklong:01.09.1981
Allahyaryam Ayah Aref:30.10.1990
Maklang Nor:10.05.1993
Makcu:01.04.2001
Zaim:20.05.2010
Zahra:27.9.2012
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009