Sabtu, Disember 11, 2010

huhuhuhu


Mulanya aku ingin menulis tentang resepi makanan yang dah aku buat minggu ini...tapi....emosi x stabil...Tatkala menulis entry ini....airmata berlinang...hati ini sarat dengan pelbagai emosi..mulanya gembira dan kini sedih dan sepi.....abi dah ke cairo semula pukul 2 pagi tadi dan khalish baru je tido dengan berselimutkan kain pelikat abinyer...dan tadi dia telah membuat hati kami berdua begitu sayu...:-( Sebelum abi ke cairo,kami keluar berjalan-jalan tadi..memang itulah rutin abinyer..jika balik ke alex,pasti akan bawa kami keluar..abi mengerti kami boring...syukran abi paham..hehehe...:-) tapi sebenarnya aku tau abi penat..yelah hari khamis sampai dah petang..pagi ni pula naik ketapi ayam ke cairo semula 5 jam perjalanannya.. sampai pukul 7,mandi2 sekejap pastu terus pegi kuliah pula..kuliah sampai petang plak tu...memang letih..sebab bila di alex,abi x rehat sangat..sob sob..sian abi...huhu...Dalam pukul 11 malam kami sampai di rumah..abi pun bersiap-siap,tiba-tiba khalish berdiri di hujung katil sambil merengek..minta abi mendukungnya..dia seperti mengerti abinye akan pergi meninggalkannya buat sementara lagi.. Setelah abi mendukungnya,wajah terpamer kegembiraan sampailah ke muka pintu..siap dia senyum2 simpul dgn umminyer..bila ummi hulurkan tangan,dia menyambutnya...tapi sebelah tangannya memegang baju abi.....:-( sampailah saat aku menyalami abinyer...khalish memandang abinyer dengan pandangan yang pilu...waktu aku hendak menutup pintu rumah,khalish menangis dan tanpa disangka dia memegang pintu...abi sangat sedih dengan perlakuan khalish,lalu abi masuk ke dalam rumah semula,menciumnya lagi dan terus keluar...tapi tiba-tiba kudengar ketukan di tingkap di tingkap..rupanya abi x pegi lagi..hatinyer berat sangat sebab khalish dah paham erti rindu,sedih....huhu...puas jugalah aku memujuk nyer sebab khalish jarang nangis tapi bila nangis bunyi sayu je...(khalish ni suaranya x kuat sangat..ala-ala manja gitu..dan akhirnya dia tertido kerana penat) Begitulah ragam khalish sekarang..bila abinyer takde,keceriaannya berkurang..bila abinyer ada seperti dunia ni dia yang punya...dia memang pandai beri respon,suka gelak..suka bebel2..suka jalan2.....dia seperti mengerti bila tiada abi,rumah menjadi sunyi...yelah..bila abi ada,ade teman dia bermain,ada teman yang bawa dia kuar jalan-jalan..di rantauan bukan seperti di malaysia....ada sedara mara..tambahan pula rumah kami ni jauh sikit....xde ramai orang malaysia..tu sebab khalish sangat suka bila abinyer balik..kawan-kawan abi akan datang rumah..huhu.....


Macam malam kelmarin..tika aku l
eka menyusukan khalish sambil meribanya di sebelah abi,mataku tiba-tiba terarah pada tangannya..x lepas memegang tangan abi yang sedang tidur..begitu erat pegangan...aku cuba mengalihkan tangannya,tapi dia x mahu melepaskannya..Sehinggalah akhirnya tertido dan aku lepaskan pegangan tangannya dan tidokan di sebelah abinyer..Waktu tu airmata aku tiba-tiba menitis...betapa sayu hatiku..anakku seolah tahu pagi ini dia akan hanya ditemani ummi jadi dia seperti tak mahu melepaskan pegangan itu....huhu.....(adui..macam tulis karangan bm..hmm...otak tengah jem..jadi ayat pusing2..xpelah janji ku dapat luahkan.....)





Khalish....kita kena bersabar dan kuatkan semangat sayang..Insya allah,semoga pengorbanan ini akan memberikan satu kejayaan yang kita sekeluarga impikan...Amin...




notakaki:pagi ini kota alex dibasahi hujan...alhamdulillah...dah lama x merasai hujan...tapi dihatiku dan anakku dah lama hujan....huhu...


2 ulasan:

kasihredha berkata...

terharu dan air mata ini turut menitis...sgt mengerti dan pernah merasakan keadaan yg sama 19 thn yg lalu...sabar ye.Semuanya perlukan pengorbanan.

abiummi_khalish berkata...

huhuhu....kena kuat semangat kan?syakirin awi kerana memahami...terubat gak hati ni bila ada kakak2 yang sudi jadi sahabat dan bagi semangat..

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955