Ahad, Disember 19, 2010

:-(

Baru 2 jam dil tido...dengan x semene-mena terjaga dalam tangisan..bermimpi buruk lagi...Masya Allah jauhkanlah perkara buruk itu..:-(

"Ya Allah,Aku insan yang kerdil...yang kadang kala alpa pada-Mu..Ya Allah aku memohon padamu,ampunilah dosaku,dosa kedua ibubapaku,ahli keluargaku,muslimin dan muslimat.Ya Allah,pelihara dan lindungilah keluargaku dari anasir-anasir yang memusnahkan,panjangkan umur,murahkan rezeki,berilah kejayaan,tenangkan hatiku dan redhailah aku sekeluarga..Ya Allah aku juga memohon kepadamu agar aku dapat berjumpa lagi dengan ahli keluargaku yang jauh.Agar aku dapat memeluk mereka buat kesekian kalinya dan semoga mereka dapat melihat sendiri penyambung keturunan mereka...Khalish Nu'man....Permudahkanlah segalanya...Amin Ya Rab"

Astaghfirullah...aku kena tenangkan hati...jangan pikir bukan-bukan...mimpi tu cuma mainan tido...hmm....kesian khalish..x pasal2 terjaga dari tidur.Dia pun hairan tengok ummi dia tiba-tiba menangis..Maafkan ummi sayang..Ummi terlalu rindukan keluarga,abi pula takde di sisi kita...Tambahan pula birthday tok neni x lama lagi..kalaulah ummi boleh menghadiahkan sesuatu buat tok neni dari kejauhan.. Nak pos barang dari mesir x boleh..kargo lambat..kalau pos barang hilang,dahlah mahal...xde plak kawan nak balik..nak beli online..x boleh transfer..xde plak menang ape2 hadiah..kalaulah menang,boleh bagi tok neni...kalaulah boleh masuk majalah ke,radio ke....huhu...merepek ummi impian bukanbukan...huhu...nak kena tidur ni...khalish pun dah menangis..nnti sambung... Semoga nanti ummi bangun tido manalah tau ade orang sudi nak bagi hadiah pada tok neni bagi pihak ummi... dan ade orang baik hati nak kirim barang pada ummi stok makanan m'sia,pastu lempok,sambal tempe,dodol dan kerepek2 ke...Berangan sangat..(teringinnya nak makan..nak kirim kat keluarga..dah xde kawan balik..nak pos?aku xnak susahkan keluarga lagi..brg2 dah banyak mereka bagi..xpelah..tahan..)memang wayar ummi tercabut ni..Ummi ingat ummi fofular ade orang nak tunaikan impian? dah-dah jangan mengarut...

Oklah sahabat-sahabatku...dil tido dulu ye..kepala sangatlah tingtong...nnti sambung merapu lagi..hehehe...Assalamualaikum.. :-)



notakaki: update:dah tenang sikit..dah ambik wudhu'...alhamdulillah...







2 ulasan:

sal berkata...

assalamualaikum..

mimpi mainan tidur yg kadangkala menganggu juga emosi..istigfarlah selalu..

abiummi_khalish berkata...

waalakumsalam...betul kak....terima kasih ye atas nasihat...:-)

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955