Sabtu, Januari 01, 2011

Kek Jem Strawberry



BAHAN-BAHANNYA:
Bahan A

* 1 1/2 cawan tepung gandum
* 1 1/2 s/t baking powder
* 1 s/t soda bikarbonat
* 4 s/b jem strawberry
* 1 s/t serbuk vanilla

Bahan B
* 5 s/b gula-boleh kurangkan,kalau xnak manis..
* 1 cawan susu segar
* 5 sudu butter (cairkan)
* 2 biji telur


CARA-CARANYA:

1) Gaul semua bahan A dalam bekas.
2) Kacau bahan B dalam bekas yang lain hingga kembang kemudian campurkan ke dalam bahan A, gaul rata.
3) Masukkan adunan dalam bekas yang dialas kertas dilenser minyak.
4) Bakar dalam suhu 180c selama 30 minit.



Kek yang takde buah strawberry dan touch up pun..jem tu kat dalam ye..udah campo..hihi....

Makan megi goreng..ni 2 mlm yg lepas ye..:-)


asalnya nak buat muffin last2 buat 2 bekas besar terus..lambat..hehehe..buat kek ni sebab nak abiskan jem strawberry yang dah berbulan lamanya.....namanya pun main reka je..sedap gak dan sangat lembut....(angkat bakul sendiri....hehehe...) :-)

notakaki:entry pertama di tahun baru....sambil mendengar bunyi mercun dan arab yang dok melalak nyanyi lagu pe ntah..aduhai...rupanya lgi havoc dow....dan sangat cantik warna warni mercun...tapi maaf x leh tangkap gambo..sebab x blh kuar umh...hehehehe.......

4 ulasan:

kasihredha berkata...

Selamat thn baru..semoga sentiasa dibawah lindungan Allah

Hanis MY berkata...

Selamat tahun baru...semoga ada rezeki untuk kita jumpa... kek tu nampak menyelerakan i likeee...

Amy Syaquena berkata...

Salam kenal..

Happy new year amy singgah sini n follow...

abiummi_khalish berkata...

Kak kasih:slmt thn baru kak..

Hanis:Insya Allah....moga Allah temukan kita..Ameen...kek tu main campak2 je...hihi.....

Amy:slm knl juga...syukran...dil pun dh follow u....:-)

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955