Ahad, Januari 23, 2011

Percubaan....Selamat Ulang Bulan Hero Kecik..:-)

9 bulan dah si budak cerdik.....
yang macam-macam kerja nak dibuatnya...
dah boleh bertatih-tatih tapi taknak jalan..
lebih gemar merangkak...
berdesup peginya..hehehe
Permata hati keluarga kami...
Semoga menjadi pahlawan agama yang berani..Ameen...:-)

Tengah berleter tak apentah..sampai kembang2 hidungnya dan terjungkit bibrnya...hehehe..


Harini abi khalish ada exam lagi....Jadi tinggallah dengan khalish....Khalish genap 9 bulan..dah besar anak ummi..dah boleh makan walaupun x banyak..tapi lagi kerap menyusu dan tahap kelasakan yang tinggi..waduh memang sangat letih sebab dia telah menunjukkan kerajinan yang amat..jadinya abiummi kena lebih rajin dari dia..Ummi lipat kain sbelah kiri dia dok lipat lagi sebelah kanan....ummi hidangkan makanan,dia buat latihan terbang kat situ....ibu tengah sibuk dalam bilik air dia sibuk nak bersihkan lantai dengan baju yang baru pakai....huhuhu..memang terlebih rajin...khalish khalish....:-)

Tapi harini,dil menyambut cabaran orang...serta mencari pengalaman dan suka-suka..selalu je org tanya xnak ke ajar atau jual makanan yang dibuat tu? jadi disebabkan khalish dah besar sikit...dan ummi nak tengok tahap kecerdikan anak umi ni.. :-p ummi membuat iklan di ym...mengambil tempahan kuih muih dan kelas masakan...(janganlah ada org cakap2 pula nanti,tak cukup makan ke,sampai nak berniaga dan nak tunjuk2..hmm..Allah Maha Mengetahui..)sebenarnya memang bukan pandai sangat pun,tapi sekadar berkongsi sama-sama yang tahu.tapi bab jual-menjual,memang tak pandai.. kalau boleh nak masak-masak dan bagi je..tak reti nak letak harga..tapi sebab kawan kata segan asyik makan je,jadi dil sekadar mencuba dan dil hanya ambik harga brg saje..bukan nak tunjuk baik ke apa..bukan...yelah di sini semua masih belajar jadi memang phm sgt.. Belajar,memang memerlukan kos yang tinggi tambahan pula di rantauan lagilh semua pakai duit...Percubaan pertama,harini jual kuih bakar pandan ,kuih bakar karamel dan puding roti sos kastard. Alang-alang buat untuk makan nanti,buatlah untuk jualan sekali.x letak harapan tinggi pun...Ade orang beli alhamdulillah,tapi sekarang ni dah adalah org order walau x ramai sangat,kalau x abis nanti,xpe..akan dibagi pada acik-acik seperti selalu.... Dil memang suka tengok orang makan...rasa happy sangat....hmm... teringat kat mak abah pula ... abahmak penah cakap, kita kenyangkan org,Allah panjangkan rezeki kita..Insya Allah..Ameen....:-)

notakaki:nak tidokan si kecik ni.esok dil upload gambar ye...Kuih buat pagi pas si kecik dah nyenyak nanti...hehehe..Selamat pagi semua..Semoga harini lebih baik dari semalam..ceriakan hidup anda..selamat berhari minggu...Terima kasih kerana membaca hingga ke akhirnya.. Assalamualaikum w.b.t.....



1 ulasan:

kak ina kl (1) berkata...

salam..alahai dik..contest bermula harini ..published ajerlah yer.

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955