Rabu, Januari 19, 2011

Kan ummi dah kate?

Wajah yang sendu...

Budak cerdik baru je tido ni,setelah episod kesenduan berlaku...Khalish..Ummi tau anak ummi ni sangat aktif, sangat lasak,sangat cerdik,sangat pantas.Tapi ingatlah sayang,awak tu kecik lagi..Jadi janganlah gaya macam orang dah besar..ish-ish ..sayang ummi ni..hmmm....

Telah berlaku satu kejadian sebentar tadi,yang mana budak kecik tengah makan roti bakar tapi masih tak duduk diam..merangkak sana sini,panjat meja nak capai lappy ummi.Padahal umminya dah keluarkan suara manja-manja dari dalam perut...Tapi dia tetap dengan muka selambanya,sehingga berjaya duduk atas lappy sambil menepuk meja.Ya Allah..Ummi dah kata...Jangan sayang...jangan macam tu...Jatuh nanti...si dia tetap gelak-gelak..aduhai..ummi bukan tengah nyanyi lagu riang...ish ish..Dan baru je umi pusing sambil bebel menuju ke depan nak letak makanan,Terdengar jeritan syahdu..Masya Allah,si cerdik dah terlekat di celah antara almari dan meja.(mulanya nak ambik gambar,tapi kesian dan cepat-cepat angkat dia)..Die dengan lontaran suara yang agak-agaknya sampai dah ke m'sia..uish.. Angkat je dia terus ummi belek2 kalau ada apa-apa...tapi memang rasa nak ketawa..lawak plak rasa..dengan keadaannya yang dah terlekat,kaki ke atas,dengan topi yang dah tutup sebelah mata,di tangannya ada tetikus dan mulut pula penuh makanan....hehe...khalish khalish.....ada je keja yang dibuatnya...

Gambar di bawah bukan yang berlaku tadi,tapi memek muka yang sama...Nilah wajah yang buat ummi geram..tapi yang pasti dialah pengarang jantung,buah hati kami.....


Ekspresi wajah sama seperti di atas..cuma situasinya lain..
Tadi ummi cakap,duduklah diam2 adik..nak bagi makan ni....


pastu dibalas dengan aksi seperti berikut ..
tapi kali ni dengan makanan ada di dalam mulut...bayangkan...



Kemudian turun dari katil dengan senyuman yang agak menawan....
nak goda ummilah tu..

dan memek muka yang ummi x tahan setelah berjaya duduk di atas meja dan lappy ummi....

Tapi akhirnya?menangis kehibaan...


dan terus ketiduran..
atanpayung abiummi ni..macam-macam telatah...
:-)

Xpelah khalish walaupun macam-macam kerenahmu,ummi amat bahagia sayang kerana dapat melihat semuanya di depan mata.. Semoga anak ummi akan jadi pahlawan agama...insya Allah...Ameen....

notakaki:walau selalu tinggal berdua je dengan budak cerdik ni...telatahnya bisa menggembirakan hati yang gundah gulana...



13 ulasan:

S.U.F.E.E.N.A.N berkata...

Kahahahahaha..adoyaaai..sakit perut auntie N baca..hai khalish khalish..buas kebeno..kan dah sakit..lahai ciaaan dia..meh syini meh auntie tiup fuh fuh fuh meeh..

kikiki..xdpt byg cmne aksi samasok dia tuh..:P

mmg dil dowang ni tgh menlasak tahap dewa skrng ni..kite mmg takleh lepas pandang dah..arash 3-4 ari lepas dah tergolek jatuh dr anak tangga..nasib baru yg ke 3..masa mana dia merungkaih tak tahulaaa..

hai anak..anak..hehehe..*mode kesian tapi geli ati

ummi_khalish berkata...

tulh kak....dil dh mnulis ni tadi pun ktawa sorg2,sampai x reti nk krg cmne..mmg lwk..tpi sian kn?bdk2 tgh lsk kak..adoiyai...sbr je byk2....hihi....budk kembo ktekn...x taulh jumpa cmne kita nk jganya....ish2....

AngahSayang2314 berkata...

ala2 sukanyer dia.... cute sangat

NM02 berkata...

suka kan tgk anak membesar depan mata. mmm... ummi, tolong doakan utk saya, saya masih belum ada zuriat setelah 6 thn berkasih sayang. *_"

HaSue berkata...

hehehe..comelnya khalish...
memang best dan kadang2 'best' jaga anak2 ni..macam2 karenah semulajadi diorg yang buat kita mngalami pelbagai perasaan kn.. ;)

mama-syira berkata...

dah namanya BOY, mesti lah lasak. takkan nak lemah lembut kan Khalish kan? Meh gimme five. Apelah ummi ni. haha

NM02 berkata...

terharu saya sebab ummi sudi bagi pendapat. ummi cari fb saya nama ni : shareena mohd shahri. makaceh ummi.

Nana berkata...

awak penah tanya ke kat shoutbox pasal kuih cincin?
rasa mcm lambat lagi awak balik kan bulan 7?
kalau awak nak nanti bila2 abang saya turun kl dalam bulan 4,5 saya kirim kat dia
abang saya ada keje kt KK mmg dia selalu balik KL...& sure dia bawa kuih ni..
apa2 awa bole email kat saya..
nanamrul@yahoo.com

ummi_khalish berkata...

Angahsyg:khalish kalau dh suka mmg over..hehe..syukran..
NM02:mmg suka dn brsyukur...Insya Allah...Allah Maha Mengetahui..Yang penting Doa,Usaha,Ikhtiar,Tawakal...sabr tau...sama2 kaseh..
mama-syira:ewah2 sdp yo kto?tpi btullh tu...trsgt lsk smpai ummi pun asyik brsilt..hihihi....
Nana:penh...dalm n3 psl kuih tu pun ada komen..oooo ye ke?alhamdulillah..ok2..nnti pe2 sy ym...sy dh add awak tdi...

ummi_khalish berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ummi_khalish berkata...

ops..tertinggl pla ..
kak hasue:mmg kak...mcm2 perasaan...syukran...:-)

ZaraZalmy berkata...

Wajah yg sendu tu memang tak bole tahan.. ehe Biasela tuh Dil, memang nak tergelak je bile tengok aksi anak ni. Zara pun celah mane pun selalu ade je buat aktiviti die. Tp ros biarkan jer dulu, kadang tak larat nak tegur.. ;)

ummi_khalish berkata...

zarazalmy:tulh ros...telatah anak ni mmg menghiburkn dn penawar lelah kita....huhu..:-)

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955