Khamis, Disember 22, 2011



Terkenang ketika dulu.........
Kakngah:Mak...kenapa mak suka masak je?
Mak:sebab...boleh buat mak rasa bahagia,sedih,gembira,terharu dan bertambah semangat...
kakngah:Hah?sambil garu-garu kepala....
Mak:
Sedih:bila mak x masak,orang yang mak sayang ntah makan ntah tidak.....
Gembira:bila orang yang mak cinta,balik rumah..cepat2 nak makan...
Bahagia:bila makan bersama2 dan semua lauk yang dimasak licin semuanya.....
Terharu:Bila dah abis makan,orang yang disayangi,senyum tanda suka dan mudah terlena....
Semangat:Bila mak mencuba masak yang baru,orang yang dikasihi,menikmati dengan pujian yang menyentuh hati....

Kakngah...seorang wanita belajarlah tinggi mana,dia perlu pandai masak..bila kahwin,seronoknya dapat masak untuk suami dan anak-anak....biar penat,biar lelah, yang penting air tangan sendiri.. bila kita memasak dengan penuh kerelaan,dengan hati yang ikhlas,dengan penuh kasih sayang...akan bertambah rasa sayang dan ukhuwah antara keluarga.....

p/s:papa...tu sebab mama suka masak2...jadi..papa n adik..tolong abiskan kuih kasui dan agar2 santan ni ye.. tadi dah makan nasi kan? malam kang mama nak masak mihun hailam pula...hehehehe....


5 ulasan:

kasihredha berkata...

ohhh sungguh terharu

Teenager Housemaid berkata...

wahh..
:')

Ibu n Abah berkata...

Amboiii...
Rajinnya..
Mcm2 kuih pencuci mulut....
Makcik kena rajin mcm tu jugalah....

Dalila Hamid berkata...

ala... terharu baca.... :)
pompuan bljr tnggi2 mana pun ilmu dapur pun kena sama tinggi... :)

ummi_khalish berkata...

kak kasih:rindu...dan nasihat yg sangat berguna......

Teenager::-)

Ibu n Abah:hehe...abi khalish ada, rajin terlebih...tapi kt mesia mkcik,rjin blilah dil ni...buat mls...hahaha....jom join merajin diri..:-)

Dalila:sangat merindui org jauh..asyik teringt pesanannya...betull....besar pahalanya...:-)

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955