Isnin, Disember 12, 2011

sabar ye sayang.....


Hati yang dah sedia sayu.. bertambah kaku.. bila Khalish buat ummi menitis airmata.... Sebabnya?

Dah siap masak2...masak nasi goreng,bubur ayam sikit,ayam goreng dan ikan buri(senangin) masak asam...pastu..duduk2 dulu..sebab rasa x berselera abi khalish takde.. tapi mengenangkan Khalish, cepat2 si ummi menyiapkan tempat makan...sambil budak bertuah menolong... ummi ambik meja.. dia ambik kerusi keciknya serta pinggan... dan ummi letak lauk pauk..
Ummi dah bersiap duduk depan hidangan...budak bertuah masih ke hulu hilir...

ummi memanggil...:Adik..meh makan....
Budak cerdik:hmm (sambil angguk2 berlari dan duduk atas kerusi.)
Ummi start baca doa makan
Budak bertuah:x sempat abis baca doa ..dah amin...:-)
Ummi pun nak suapkan dia....
budak cerdik:anti.sambil tunjuk isyarat 1 jari...stop...
ummi tanya :nape dik...
budak bertuah bangun sambil mnghala ke bilik dan cakap..abah...mi...kelam kabut dia cri abah(abinyer) nak ajak makan..
Ummi terus terkaku...sambil airmata menitis....:-(
terus panggil khalish dan dia datang dengan muka sayu,xde bah(dgn isyarat tangan xde..goyang2) sambil pegang tepon...dan cakap..abah....
ummi peluk dan cakap.:abi fi cairo kuliah..mesyi(phm) nanti abi balik kita makan sama2 lagi ye...
terus dia angguk2 sambil tangannya lap airmata ummi..macam paham... Ummi dah xde selera nk makan..tapi demi khalish.gagahkn jua.....:-(


kami dah biasa makan bersama2....dan khalish pun selalu disuap abinyer. .. atau kami makan satu pinggan sama2... jadi khalish memang akan makan bila kami duduk sama2.... dan sangat rajin menolong...
Syahdu rasa hati...Budak bertuah yang berumur 1 tahun 8 bulan penuh dengan kasih sayang yang sangat menebal dan begitu prihatin....semoga Khalish Nu'man terus membesar sebagai anak yang soleh dan sentiasa menyayangi abiummi...sabar ye sayang...abi pegi menuntut ilmu...kita kena berkorban...semoga kejayaan akan abi genggami....Amin ya rabb...


5 ulasan:

Ibu n Abah berkata...

Dil..
tak terkata makcik...
Jaga diri ditempat orang...
Khalish memang bijak...
Kecik lagi dah ada rasa keluarga didahulukan....

azlina 2 berkata...

assalamualaikum dik....

sabar dan redha yea dik...apa yg kita alami hampir sama bezanya dil di rantauan akk di sisi anak2 dan x jauh dari keluarga...
apa pun kota harus redha dan berdamai dengan takdir seperti yg di tulis oleh ustaz pahrol juoi di blognya...
akk baru sahaja menulis n3 mengenai rasa hati ini...

kakchik@ella berkata...

Alahai dil. Tersentuh hati KC membacanya. Bila berjauhan, rindu2an ye dil.

Teenager Housemaid berkata...

sabar ye kak..
abinye pergi untuk kebaikan di masa akan dtg..
nnt insyaAllah bila tiba masanye, akan brsama semula..

terima kasih kak sudi singgah..saya pun singgah n folo akak..;)

Aidalela berkata...

sedihnya bila khalish cakap macam tu. rindu kat abi dia la tu. umi dia sabar ye :)

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955