Isnin, September 26, 2011

petai oo petai....


huargh...x tahan tengok gambar ni...bersungguh betul dikunyahnya petai..abinyer cakap dia langsung x rasa pahit..memang baguslah khalish nu'man ni.. :-)



Dil tengah migrain dan tahan nafas,sebabkan petai ni...aduhai....terpaksalah menahan bau yang menusuk2 hidung ni.. :-( menyesal pula ambik dari kawan tadi..tapi kerana mengenangkan suami dil teringin sangat nak makan dil pun ambik juga walau dil sebenarnya memang x makan petai, tempoyak, jering, cencalok serta sewaktu dengannya.... abi n khalish pula bukan main lagi.. suka sangat dapat petai tu.. sanggup bergabung tenaga di dapur membersihkan petai yang dah hitam kulitnya.. ulat2 pun sanggup tengok.. demi nak makan..ish2...makan bertambah2...siap khalish makan sebiji2 kunyah...adoiyai memang anak melayu... huargh....x tahannya........ dahlah abinyer saje je cmpurkan dalam makanan nak suruh dil termakan,nasib baik perasan......maaf ye abi,ummi akan lebih berhati-hati pasni..insya Allah ummi xkan terpedaya....:-p

pastu bertambah geram tengok gambar2 ni..ish...sempat juga abinye ambik gambar tadi...dah macam duta petai pula kutengok khalish ni......dahlah saje je suruh anaknya dekat2 dengan ummi sambil khalish kunyah petai x berhenti..khalish oo khalish,harini sila minum air masak ye..ummi cuti harini dari bagi susu..harap maklum...huhuhu....

petai petai....sape nak? pertama kali di mesir..made in malaysia..mari2...ummi saya suruh ambik semua..dia x suka..huhuhu....

mengunyah dengan kusyuknya....ish2...

sedap sangat ye anak arab?


tengah senyum kambing tengok ummi yang menutup hidung..khalish,pi jauh2 ye...

tengah memerhatikan petai tu,bilalah nak abis ni?hehehe

saya duta petai dari mesir.....:-)

5 ulasan:

Aidalela berkata...

makan macam tu je ke? uisshhh! hebat ngat..hahhaha..

*kecik2 cili petai la khalish..

kasihredha berkata...

wah khalish peminat petai rupanya...jarang budak kecik suka petai...memang org melayu sejati le khalish ni :)

ummi_khalish berkata...

Aida:jangan main2 tau acik aida..khalish tahan pahit tau..hehehe...(pepatah baru ye aida,best gk...hahahaha)

K.Kasih:tulah kak..suka sangat dia makan...memang penuh jati dirti..kalah ummi..huhuhu...

kakchik@ella berkata...

Org kata petai sedap tp KC tk mkn ..

ummi_khalish berkata...

kc@ella:boleh geng lh kita kak..dil mmg x makan petai..huhuhu

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955