Isnin, November 29, 2010

Roti Bizza

c kecik yang x suka makan,kuat menyusu tapi kalau suap roti suka pule..walau sikit,makanlah juga...khalish2...



Resepi ni dah 3 kali dil buat..tapi kali ke 3 bru teringat nak ambik gambar..itu pun yg bakinyer... dahlah yang ni pun burger aym tu tergaring..x comel pule rupanya..xpelah yg pnting tetap sedap,kenyang dan berbaloi .(masuk bakul angkat sendiri..:-)) xyah dah bli pizza. ok mari kita layan resepi ni...Makanan yang akan membuatkan kita beso pintu..hahaha..xpelah janji hati senang...lalala....

Roti Bizza(org arab x reti sebut p...so pizza tuko jdi bizza..hehe...suke suki..)

Bahan-bahannya:
Roti keping2 tu-8 keping
3 keping burger ayam
1 sudu olive oil
1 biji tomato-dipotong kecik2
1 biji cili hijau/atau cili banggala-dipotong kecik2
Mozarella cheese-ikut suka
1 sudu mayonis
Cili sos
Butter

Cara-cara membuatnya:\
1- Burger ayam digoreng dgn api sederhana. Angkat dan potong kecil2 ke dalam bekas...
2- Olive oil,tomato,cili hijau dan mayonis dicampurkan dengan burger ayam tadi.. gaul sebati.
3. Kemudian sapukan butter pada roti dan taburkan sedikit cheese...
4- Ambik sesudu bahan campuran tadi,taburkan lagi cheese dan cili sos di ats bahan tersebut...
5- Masukkan oven dengan 180 celcius selama 10-15 min.... Kalau suka garing tambahkan suhu..Jangan lama sangat nanti cheese tu jadi keras...
6- Siap utk dihidangkan... Sedap makan panas-panas..


notakaki:kebelakangan ni asyik makan roti je..terkenan arab.hahaha....


2 ulasan:

fiza berkata...

oh sedapnyer......

abiummi_khalish berkata...

hihi..x mkn lgi dh kte sdp...kalau dkt2,blh jmpe n bwk mknn same2..mcm dlu2....rindunyer...

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955