Ahad, Mei 27, 2012

alhamdulillah....

Alhamdulillah...diberi peluang untuk menulis lagi...
semoga kami sentiasa dirahmati dan diberi kesihatan yang baik
 dalam menempuh kehidupan di muka bumi ini.....
Membesarkan anak sendiri memang banyak pengalaman-pengalaman indah yang akan tercipta..... 
Ini semua akan menjadi sebuah kenangan indah yang xkan dilupakan serta pengalaman yang sangat berharga.. sesungguhnya diri ini amat bertuah.. Alhamdulillah.. terima kasih padamu Ya Allah...
Sembilan bulan 14 hari ummi mengandungkanmu..dan kini dirimu-anak kesayangan abiummi Muhammad Khalish Nu'man bin Mohd Hazin dah berusia 2 tahun 1 bulan 3 hari... 
Sekejap je masa berlalu..dulu yang hanya berdukung kini semakin lasak dan petah berkata2.... ..
keletah sungguh anak ummi ni....Khalish khalish...bila ummi tengok gambar ni teringat sesuatu...
Apa saje yang keluar dari mulutmu buat ummi rasa nak geget je....
anak ummi yang x boleh lapar.. bangun pagi mesti nak makan..
malam tu, khalish sibuk nak makan kosyari dan aiskrim...
bila ummi lambat beli,anak cerdik ni cakap "ummi ni lambat lah..apor (lapar) ni..sambil muka kerut2....
" bila ummi dah belikan makanan,khalish terus ambik tapi tetap x lupa cakap...
"tima kashih..shedap"...sejuk hati ummi tau..
pandai anak ummi ambik hati ummi..:-)
Anak ummi yang sangat pandai bawa diri bila ikut abiummi pegi kelas atau program...
asalkan ade makanan dan buku...memang budak bertuah ni akan buat hal sendiri.. 
xkisahlah berapa lama..
alhamdulillah.. gembira hati ummi bila khalish suka dengan majlis2 ilmu ni..
semoga dirimu sentiasa begini sehingga dewasa nanti...
Satu keistimewaan pahlwan agama ni,mana2 dia pergi mesti ada je orang mendekatinya....
 dia plak jenis x takut orang tapi x mudah nak ikut orang..... kadang2 garang jugak....hehehe...khalish2...
suka membebel....dan teman gaduhnya adalah abi... 
sehari x gaduh dengan abi memang x sah..
kadang2 naik geram dibuatnya....juga seorang yang jeles..
selalu gaduh dengan abi berebut ummi.. abi x leh pegang2 ummi..
kate dia"umminyer adalah ayang dia ok! "...hahahha..hero ummi ni....
dan yang bestnya khalish ni..
 bila abi keluar dialah org yg akan tepon abinyer suh balik cepat...
setiap 10 atau 20 min ye.... kdang2 buat abinyer geram....
x dan abinyer nak kuar2 dengan kawan,dah ada kol...
hehehe..tensn abinyer...(tapi...umminyer x suruh tau,dia sendiri yang x suka abinyer kuar..... 
kalau dia kuar xpe.....hihihi..:-)
suka jalan...ni ikut perangai ummi..kate abi..hahaha..tapi kuat makan ikut abi...hehehe.....
kalau jalan x sah x beli makanan...jalan sikit nanti mesti dia akan berbunyi..
"apor ni...sambil pegang perutnya.."
sebab tu beg umminyer dah macam beg doraemon..
segala benda makanan mesti ada dan mesti bawa duit sikit..
 asalkan dapat makan,jalan kaki jauh2 pun dia x kisah..
biasalah dok rantauan,jadi kenalah merasa susah2 sikit...
kalau kat mesia,mana2 nk pegi naik keta je....xpelah sayang...
kesusahan ini mengajar kita erti kematangan.....

Khalish Nu'man..hero ummi yang sangat cerdik..permata hati yang banyak mulutnya...
sangat prihatin orangnya..penyeri kehidupan keluarga kita semua..
akan menjadi seorang abang x lama lagi..
semoga dirimu akan menjadi abang yang menjadi contoh terbaik pada adik2mu..
anak yang soleh yang akan sntiasa mendoakan ibubapamu... 
dan menjadi seorang yang bijak pandai ke jalan yang diredhai Yang Maha Esa.... :-)

notakaki:kami berdua yang tengah merindui abinyer yang sedang berjuang untuk sebuah kejayaan....huhuhu... :-(

4 ulasan:

S.U.F.E.E.N.A.N berkata...

Hahaha..khalish..lapooo sajerk..nasib body tetap maintain jerk..hhiihi..

Tahniah dil bakal menimang cahaya mata baru..wahh mesti khalish appi nk jadik abang kan..arash pn sgt sukakan baby..asal jumpa baby orang jerk usap2 kepala, kiss2 pipi sambil mulut bunyi "baby..baby..comel..":) Sayangnya belum ada rezki lagi nak beradik buat masa ini..tunggula setahun dua lagi..hihih..

ummi_khalish berkata...

Kak Ann:dia memang sangat kuat makan..tapi menten..ikut umminyer..hehe...
terima kasih kak...mmg happy tapi manja lebeh skit....wahhh arash,bagi hint dh tu?smoga rezeki akak akan menyusul jua..:-)

Aida Lela berkata...

ummi apor nih.. hahhaa..

khalish.. banyak sungguh keletah dia.

*nanti jadi abang, jangan suap makanan kat adik sudah la eh :)

ummi_khalish berkata...

aida;hahaha..x taulah camne dia sebagai abg nnti...hihi...

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955