Jumaat, Mac 16, 2012

tiba2 terkenang.........



Hatiku setenang lautan biru...... biar hidup adakala dengan cerita yang sendu.....
Namun hatiku tak pernah mudah menjadi kaku... akan kutempuh jalan yang penuh berliku..
kerna kekuatan dan keberkatan dari Allah Yang Maha Satu...serta kasih sayang dari insan yang sentiasa kurindu dan dicintai selalu....

Gambar pertama suamiku yang menjadi pembakar cinta jarak jauh di hati..kami berkenalan sekejap terus bertunang 18.10.2008.. kemudian setelah seminggu dia balik semula ke mesir meneruskan pengajian...dil x banyak mengenalinya..tapi lebih mengenali keluarganya..pendek kata macam bercinta dengan ahli keluarganya..hehe..tapi..dil bahagia..sebab keluarganya menerima dil seadanya...bersatu pada 04.07.2009..... bersanding 1.8.2009....14.10.2009, mengikut suami ke bumi alexandria..sambil2 berbulan madu...hehe..

Pahlawan agama yang lahir pada hari jumaat 23.04.2010 di bumi anbiya'... (bunting pelamin org kata..aduh..blushing2 pipiku..segan...)


Semakin hari semakin dewasa....bermacam telatah yang mengusik jiwa...lagi 36 hari anak ummi akan berumur 2 tahun... cepat masa berlalu...Ummi pun akan bertambah usia lagi 4 hari..pada 20.03.2012 ni..aduhai..terasa diri ini semakin matang(xmo sebut tua..sebab terasa sentiasa mudo.hehehe)


Harapanku pada hari jumaat yang mendamaikan ini...hidup kita sentiasa diberkati Illahi..kasih sayang sentiasa mekar di hati..akan terus bercambah dengan pertambahan ahli keluarga (insya Allah) dan kita dikurniakan kesihatan yang baik,dimurahkan rezeki dan abi khalish berjaya mengejar apa yang diimpikan...:-)


6 ulasan:

LYAfrina berkata...

happy birthday in advance dear.. smoga kebahagiaan trus myusuri dlm pjalanan hidupmu

Aida Lela berkata...

suka baca kisah ni. sekejap je masa berlalu, bila perati pada date tu kan, tersusun aje. jodoh + perjalanan hidup dila memang sangat cantik diaturkan olehNya :)

*semoga tabah di tempat orang + bahagia hingga ke jannah untuk dila sekeluarga

ummi_khalish berkata...

LYAfrina..Syukran....semoga kita sama2 meniti kebahagiaan itu..amin ya rabb..

Aida:luahan hati di kala sunyi....siapa sangka kan?
tq aida..(dilla balik,tringin nk jumpa aida..kena sediakan hadiah utk khalish n adik2nya...hehehe)

Teenager Housemaid berkata...

kak, esok bezday akak!!! :DD
hehee..

anak akak nampak cerdik..:D

Teenager Housemaid berkata...

happy birthday kak..
sanah helwah.. :DD
moga sentiasa dirahmati Allah..:D

nabila azmi berkata...

follow sini=)=)....semoga gmbra selalu dgn keluarga tersyg=)

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955