Sabtu, Mei 07, 2011

Pada-Mu Allah,kami berserah...



Kala ini kami tengah runsing,pening,geram..baru je dapat berita dari tuan rmh ni kami kena kuar dari umah ni esok selepas zuhur atau pling lewat 1-2 hari! memang gila! dahlah xnak cakap ape2 sebelum ni..pastu sibuk nak minta sewa umah je..alih2 dia suruh keluar..mana lah sempat nak cari umah? dahlah abinya dh nak exam..... Pastu sekarang mmg susah sgt umah sewa...dan sgt tinggi sewanya..ada tu,kena byr msuk rmh sampai 2 -3 bln....hmm..utk pljr sprti kami ni..mmg trsentap dibuatnya...dah 3 hri kami kuar cari umah..sebab kami ada dgr ura-ura kena pindah..tapi x sangka secepat ini... memang agak tersentak dapat berita ni..sedih hati tengok khalish..balik dari kami cari umah tadi,dia terlalu letih..tengah dil tidurkan dia,tuanrumah bgtau berita ni..dil terus terdiam ..abinyer pun sama..
Dil hanya mampu berdoa agar Allah mudahkan segala-Nya...mmg x tau nk mula dri mana...mcm nilh kerenah arab..agk x sbr.....:-(

" Ya Allah,tabahkan hati kami hadapi ujian ini,mudahkanlah urusan kami,lindungilah kami dan kuatkanlah kami..pada-Mu kami berserah Ya Allah...Amin..." :-(


sayu tgk khalish..masa ni dil tgh brkemas..dia happy je...dia pun nak tlg sama...sambil mulut membebel ntah apa-apa..tapi dil tau..khalish anak yg kuat...bermcm-mcm dugaan tlh ditempuh..semoga kali ni dia akn dpt brthn...kami akn berusaha utk keselesaannya..mungkin x seselesa di malaysia,tapi cukuplah tempat untuk berteduh..Dil harap dia mengerti..kami berkorban demi untuk kejayaan abinyer...

UPDATE:ALHAMDULILLAH...KAMI DALAM PROSES BERPINDAH.INSYA ALLAH HARINI.DAH DAPAT RUMAH SEMENTARA.JAUH SIKIT DARI RUMAH SEKARANG.TAPI XPELAH YANG PENTING ADA RUMAH.LEGA SIKIT HATI.


6 ulasan:

kasihredha berkata...

anak akak pun dah pindah rumah 1 may hari tu.
sabar ye, InsyaAllah dipermudahlkan segala urusan.

ummi_khalish berkata...

terima kak kasih...huhu...mmg skrg musim bdk2 pindah rumah sbb arab nak baikilah,naik sewalah...sbr je lah...

Yan berkata...

sabar ye dil

the best INSYALLAH FOR U N FAMILY

Aida Lela berkata...

sabar dila.. moga Allah mudahkan urusan dila sekeluarga .. amin

NM02 berkata...

kenapa kejam sangat tuan umh ummi tu? tak baik tau bagi keputusan terburu2 mcm tu. tapi nasib baik ummi dah dpt umh sewa

mama-syira berkata...

semoga semuanya dipermudahkan. amin.

* Khalish sentiasa happy.. hehe

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955