Isnin, Mei 23, 2011

One Lovely Blog Award

Syakirin awi Sis An yang telah mengurniakan award ini pada dil.... sangat terharu..huhuhu....:-(
Untuk award ini, yang perlu diceritakan adalah..

7 perkara tentang saya:-
Wahda (1)
3+1+1+1+1+1 n bla bla: Walau pegang 3 title buat masa skrg..anak,isteri dan ummi..tapi rasenya macam sayalah juga doktor,sayalah nurse,sayalah cikgu,sayalah penterjermah,sayalah PA,sayalah engineer,sayalah kaunselor,sayalah chef,sayalah babysitter dan macam2 lagilah..pendek kata...semua sayalah...kalau panjang yang kata...ko ni tamaklah dil woi..xpelh..saya suka..hehe....

Ithnin(2)
Seorang yang sangat menyayangi dan terlalu melindungi keluarganya....papa(sygku) dan khalish adalah umpama nyawa..abahmak,ayahmak,along,adik dan ahli keluarga lain adalah semangatku...So jangan ada sape2 yang berani kacau keluargaku..Kalau nak rasa penangan black belt 4dan ku..meh dekat..kalo yg usik keluarga yang jauh di mata tu..taulh nasib.. dil ni ada kuasa gaban tau..walau jauh orang tu akan rasa kesakitan pukulanku...haittt......

Thalata(3)
Gaya hidupku berubah bila berkahwin....dan x pernah menyangka akan berkorban sejauh ini.yelah mula2 belajar. bagai nak rak.. pastu ada kerjaya yang stabil .... tapi... demi kerana kasih diturutkan... tinggalkan segalanya... cukuplah dulu gila study,gila kerja n now... gila ops. bukan gila..cuma terlalu sayang sangat suami dan anak...jadi terbanglah dil di bumi anbiya' ni..berbekalkan semngat pahlawan.kena kuat..tabah.....hidup sebagai anak perantau,menemani suami yang berjuang menuntut ilmu dan lahirkan cahaya cinta di sini..pahlawan agama..:-)dil bahagia dengan kehidupan sekarang...bahagia dengan suami tercinta dan bangga membesarkan khalish dengan tangan sendiri...surirumah yang bertauliah...:-)

Arba'a(4)
Seorang yang sangat keras kepala..tegas...hati kering....terlalu berdikari .. perahsia...pendam perasaan dan suka menyendiri..susah nak mesra dengan orang tapi klo dah mula kenal...akan jadi terlebih mesra....sgt menghargai persahabatan....seorang yang mempunyai daya ingatan yang sangat kuat waima benda kecik2 dan lama berlalu x kan kulupa.. seorang yang sangat menepati masa .... berfikiran terbuka.. suka orang yang berterus terang.. pantang orang cakap belakang.. x suka dengan perkataan "nanti kejap".. x suka kerja bertangguh.. x mudah terasa hati.. kadang2 macam x berperasaan.....(tapi dengan suami,kadang2 adelh.terasa manja2.. huhuhu.....) kini alhamdulillah..perangai buruk ditinggalkan...semakin berubah...dil mengerti bila berkahwin x leh ikut kepala sendiri...x leh terlampau berdikari....dan kini lebih berusaha ke arah yang itu..apa dia? MENJADI ISTERI DAN UMMI SOLEHAH DAN MITHALI..INSYA ALLAH.....:-)

Khomsa(5)
Pantang nampak makanan...suka sangat..suka beli..suka masak..suka makan...suka order..suka jln2 cari makan...suka dengan orang yang suka makan....pendek kata pasal makan Dil sukalah...paling sukaaaaaaaaa...coklat n western food n roti......nasib baik badan x mudah naik sangat dan senang turun..lau x,mau diriku jadi besor pintu......fuh....nasib baik!

Sittah(6)
Suka tengok orang...suka mengkaji..suka membaca..suka berjalan...tambah2 klo jln kaki..suka sangat.....klo naik keta suka jadi driver.....sebab gila drive..kih kih....suka aktiviti lasak..suka berenang...wah x sabarnya nak mandi manda di pantai....

Sab'a(7)
Suamiku seorang yang kontra denganku..papa sangat peramah....sangat ceria.....x serius......kadang2 buat aku jadi geram..xtapi pelah..satu kelebihan...boleh belajar ketawa dan senyum sentiasa....inilah untungnya berkahwin dengan orang lebih muda dari kita...kita akan sentiasa awet muda...hehe........

sebenarnya banyak lagi nak cite..tapi kang menderhaka pula.....:-)

dan dil kena tag 15 orang...aduhai ramainya...sbb akk buat 5..dil buat 4..sebab x leh lebih dari org lebih tua .hehehe

Aida lela
k.yan
K.kasihredha
Niza NM02


kenapa tag mereka?sebab mereka pengkomen tegar blog ku..termasuk u..k.An...hehe...yang dil x tag..boleh je ambik award ni ye...dil sangat hargainya kalau sudi...buat semua pembaca blog ini..terima kasih yang tidak terhingga...
luv u all..

notakaki:maaf..macam2 font ada..penat dah nak tukar..x leh...naik geram dibuat nyer..harap x juling mata..hehehehe

7 ulasan:

S.U.F.E.E.N.A.N berkata...

Yang tang no 4 tu ade tempias2 perangai akak sikit..keras kepala, pemendam suka berahsia, lambat nak mesra sbb pendiam..haaa..sejiwa lah kita..ekekekeke..tapi bila dah kenal terlebih mesra laa pulak..nganagagaa..

Yup betul tu dil..bila dh ada ketua kenalah kita merendah sikit mana2 sifat yg 'tinggi' tu..demi kesejahteraan keluarga...

Hidup ini memang menuntut pengorbanan, tak kira dari apa sudut sekalipun..moga kita sama2 tabah walau apa jua yg terpaksa dilalui..

Muach tuk pahlawan agamaku itu..:)

ummi_khalish berkata...

kita kan sehati sejiwa? biar x pernah bersua muka ,hanya berkawan di alam maya,keserasiannya ada..semoga ukhuwah kita hingga hujung nyawa kak....

x slh berkorban kn?insya Allah besar ganjaran yang Allah janjikan buat hambanya yang tabah dan sabar...... kiss juga buat bebudak 2 org tu......

NM02 berkata...

tq ummi, saya akan tempek kat n3 saya nnt ye...

moga persahabatan alam maya ini akan terus kekal

ummi_khalish berkata...

NM02:sama2 kasih..:-) insya allah..mudah-mudahan..klo sye blik mesia boleh awak tunjuk tempat makan yg best2 tu..hehehe....

Yan berkata...

Dil...tq.nnt akka amik. boleh tak amik je tp tak yah buat homework..heeee

ummi_khalish berkata...

k.yan..bole je kak...dah sudi ambik pun alhamdulillah kak...:-)

Aida Lela berkata...

TQQQQQQQQ .. tapi tak sempat nak amik lagi..

ok la, nak amek la nih..hihihi

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955