Khamis, Januari 15, 2015

outing end 2014.....


Zaman kanak-kanak adalah zaman untuk mencuba...
proses pembelajaran..
proses mengenal..
mengembara di dunia ciptaan sendiri.
dan lebih suka dengan dunia luar..
anak2 dil pun macam tu..semakin membesar semakin aktif..
kadang2 x terlayan dan x terkejar dibuatnya... huhuhu...
2-2 anak ini dilahirkan di bumi pasir dn membesar juga di tanah arab ini..
jadi mereka lebih terdedah dengan persekitaran di sini
belajar tentang kehidupan yang semakin hari semakin mencabar..
Syukur pada Allah kerana diriku ini diberi kesempatan membesarkan sendiri anak-anak.satu pengalaman yang amat berharga..

Kami di sini lebih banyak berjalan kaki atau menggunakan perkhidmatan awam seperti tuktuk atau teksi atau tremko(van sapu)..yg boleh thn lajunya...
jadi bila dah duduk di bumi arab ini hati kena kuat..
tapi mujur anak2 sangat kuat juga dan memahami..
kadang2 berjalan kaki berkilometer jauhnya..
dengan meredah hujan...
abang dan adik dah lali...
syukur...semoga terus kuat ye sayang..
pengorbanan demi sebuah kejyaan..
biar bersusah dahulu ye....:-)

Bila dapat keluar..hari yang sangat ceria buat mereka..
time tulah nak lari sana sini...
Untuk pengetahuan..di mesir ni rumah2 semua bentuk apartment tu...
bertingkek tingkek...umah dil tingkat 2..dari 22 tingkat..:-)


the last day of december...2014...

tengah leka bermain..tetiba ternampak sesuatu...

 pantang ler nampak keretapi...mulalah nak kejar dan naik..
keretapi di sini..seperti keretapi barang di malaysia..
sila jangan letak harapan tinggi jika anda menaiki keretapi ini..sangatlah thrill dok mesir ni...

  kejar dik kejar....


kena bebel dengan ummi..nak balik umah sendiri..kononnya.....
adik adik....anak ummi yang sangat kuat..rajin..tapi sangat pemalu....

Ummi sentiasa berdoa anak-anak ummi semakin tabah dan belajar tentang kehidupan ini..
pengalaman akan mematangkan kita sayang dan semoga menjadi anak yang menyejuk abiummi..dan bakal penghuni syurga Allah....In shaa Allah...:-)


p/s:menaip dalam kesejukan...tangan pun udah kebas..huhuhu...tapi demi sebuah kenangan di masa depan.....kukuatkn juga...huhu


4 ulasan:

Ibu n Abah berkata...

Semuga Dil sekeluarga terus tabah berada di bumi Anbiya.
Berapa lama lg Dil?

ummi_khalish berkata...

makcik:terima kasih.dil dah hbis..tmn suami je..suami dil dlm 2-3 thn lgi...huhuhu....

NunAlifNunAlif berkata...

Alaaa..pemalu ye aisyah.. baby acik nana pon bam2 mcm aisyah masa kecik.. hehehe..

ummi_khalish berkata...

acik nana:mmg malu cam ummi...hahaha..bambam xpe..best pelok..kih kih...

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955