Ahad, Januari 26, 2014

Permudahkan segalanya..Ya Allah...:-(


Assalamualaikum dan selamat pagi..harini abah dil admit wad...abah akan menjalani pembedahan membuang selaput mata pada 28 jan ni hari selasa....semoga Allah permudahkn segalanya...dan semoga semuanya brjalan dengan baik dan selamat...dan abah cepat sembuh...Abah...kakngah hanya mampu doa dari jauh...semoga abah kuat dan buangkan perasaan takut..bayangkan kakngah ada di sisi ye...abah jaga makan..jaga mata tu ..tenang ye...abah..kakngah mungkin tiada yang abah boleh nampak dengan mata tapi lhatlah kakngah dengan mata hati in shaa Allah abah pasti akan merasai kakngah di sisi...abah bayangkan kakngah yang selalu bebel suruh orang makan ubat..kakngah yang selalu over protectif..kakngah yang selalu mengalahkan doktor..kakngah yang selalu mengalahkan jururawat..kakngah yang mengalahkan bodyguard...kakngah yang terlebih susah hati..kakngah yang akan mengekor ke mana saja org sakit pegi..abah bayangkan ye...jadi abah pasti takkan keseorangan..abah...mak ada untuk abah hilangkan gundah...along dan kaklong ada jika abah rasa resah..abah.ada adik untuk abah luah jika abah teringat kakngah...kuatkan semangat..tabah..kuat..demi cucu2 abah..abah ada nu'man..zaim..humaira dan zahra...kalau bisa kakngah terbang akan kusampai di sisimu wahai wiraku...:-( anakmanja abah akan tetap teman abah dari jauh..percayalah..doaku sentiasa buatmu...abah kena cepat sihat...dapat tengok terang2 lepas ni..in shaa Allah....

buat mak..jangan susah hati juga..jaga kesihatan..mak kena sihat untuk jaga abah...abah tu nampak cool tapi kakngah tau abah risau dan gementar...abah kan takut jarum.mak..tengokkan abah untuk kakngah..along,adik..kaklong...jagakan abahmak untuk kakngah..semoga Allah sentiasa melindungi kalian semua...kakngah sayang sangat kat semua...huhuhuhuhu..(aku kalah bila melibatkan orang tersayang..aku lemah bila org tersayang dalam kesakitan...ya Allah ya Allah...)



Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha penyayang Lagi Maha Berkuasa...lindungilah abahmakku...panjangkan umur mereka untuk melihat zuriat2nya di depan mata dan bahagia sentiasa.....berikan mereka kesihatan yang baik ..murahkan rezeki mereka Ya Allah.semoga diri mereka sentiasa di bawah keredhaan-Mu Ya Allah...Amin Ya rabb..

notakaki:hatiku tak mampu menghentikan gerimis bila mnelefon mereka..:-( nak luah tapi payah....duhai jiwa tenanglah....




3 ulasan:

Ibu n Abah berkata...

Dil..
Bapa mertua makcik sudah 2 kali
Buat rawatan ini. In syaa ALLAH. Segera penyembuhannya dan kurang risiko. Dil jangan bimbang ya. Makcik doakan semuga segalan berakhir
Dengan baik.
Take care ya Dil.

ummi_khalish berkata...

makcik...terima ksih byk2....huhuhuhu...:-(

mokjadeandell berkata...

bertuah bapa yang punya anak yang ambil berat ttg dia.Semoga bapa selamat dan cepat sembuh.

Tarikh Penting!!!

Birthday:-

Tok Babah:09.02.1952
Ummi Dil: 20.03.1980
Paklong Fendi:01.04.1985
Makcu Pikah:01.04.2001
Abi: 14.04.1987
Ayahlong:20.04.1979
Khalish Nu'man:23.04.2010 & 24.04.2010
Maklang Nor:10.05.1993
Zaim:20.05.2010
Zahira:01.06.2015
Acu:02.06.1990
Ummi Long:18.06.1981
Abi & Ummi Nikah:04.07.2009
Aisyah Humaira:19.07.2012
Maklong:01.09.1981
Nenek:13.09.1958
Zahra:27.9.2012
Allahyarham Ayah Aref:30.10.1990
Acu ana:19.11.1991
Atok: 08.12.1956
Tok Neni:28.12.1955